Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
02-11-2009: Onlinecampagne stimuleert kortetermijnboekingen
Campagne gericht op stedenbezoeker
Amsterdam Airport Schiphol, het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen (NBTC) en Expedia slaan de handen ineen met een
onlinemarketingcampagne om de kortetermijnboekingen naar Nederland te
stimuleren. De campagne loopt, met uitzondering van de kerstperiode,
van 1 november 2009 tot en met 10 februari 2010 in zes landen.
STEDENBEZOEK BELANGRIJK
De campagne richt zich op stedenbezoekers in de landen
Groot-Brittannië, Noorwegen, Zweden, Spanje, Italië en de Verenigde
Staten. Via een Holland- microsite van Expedia, de grootste
onlineboekingssite ter wereld, kunnen consumenten reisaanbiedingen
vinden naar Nederland via Schiphol. "In de eerste zeven maanden van
dit jaar daalde het inkomend toerisme met 3%. Met deze campagne worden
in het licht van de huidige marktontwikkelingen de
kortetermijnboekingen gestimuleerd. Stedenbezoekers leveren een
belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie, iets wat in ons
aller belang is", aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC.
INTENSIVERING SAMENWERKING SCHIPHOL
Om de concurrentiepositie van Nederland te behouden, wordt de
samenwerking met Schiphol geïntensiveerd. Ivo van der Vlis, Senior
Director Aviation Marketing Schiphol: "In de huidige economische
recessie moeten we ervoor zorgen dat Schiphol concurrerend blijft en
dat we passagiers terugkrijgen. Dit doen wij met de intensivering van
onze marketingactiviteiten en het niet verhogen van de havengelden.
Deze onlinecampagne richt zich op de voor ons belangrijke markten en
vormt hiermee een logische voortzetting van onze samenwerking met het
NBTC."
De samenwerking met Expedia wordt met de onlinecampagne ook
voortgezet. "Na onze eerste samenwerking in 2008 zijn we verheugd om
wederom via onze websites een bijdrage te leveren aan het inkomend
toerisme naar Nederland", aldus Doug Miller, Global Vice President of
Expedia Media Solutions. "De campagne biedt uitgebreide en relevante
informatie die onze bezoekers zal helpen in het zoeken en boeken van
hun vakantie."