Consumentenbond
---
3 november 2009
Informatie voor DSB gedupeerden
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft toegezegd nu ook informatie te
zullen publiceren op zijn website voor consumenten met een mogelijke
claim tegen DSB. Dat heeft DNB aan de Consumentenbond laten weten,
naar aanleiding van de brief op 13 oktober 2009 (pdf). Ook op de
website van de Consumentenbond staan urgente vragen en antwoorden over
het faillissement van DSB.
Op 13 oktober 2009 verzocht de Consumentenbond de toezichthouder DNB
zo snel mogelijk opheldering te geven over de rechtspositie van
consumenten die gedupeerd zijn door de onnodige verkoop van
koopsompolissen door DSB. Inmiddels hebben zowel DNB als DSB Bank dus
meer informatie aan gedupeerde consumenten beschikbaar gesteld.
Vragen
Bij de Consumentenbond komen nog altijd veel telefoontjes binnen van
verontruste leden. Leden vragen zich af of ze ergens nog hun saldo
kunnen opvragen, hoe ze hun spaargeld kunnen terugkrijgen en hoe ze
aan hun betaalverplichtingen voor een hypotheek of lening kunnen
voldoen. Ook op deze vragen zijn inmiddels antwoorden beschikbaar.
---