Consumentenbond


---

3 november 2009

Informatie voor DSB gedupeerden

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft toegezegd nu ook informatie te zullen publiceren op zijn website voor consumenten met een mogelijke claim tegen DSB. Dat heeft DNB aan de Consumentenbond laten weten, naar aanleiding van de brief op 13 oktober 2009 (pdf). Ook op de website van de Consumentenbond staan urgente vragen en antwoorden over het faillissement van DSB.

Op 13 oktober 2009 verzocht de Consumentenbond de toezichthouder DNB zo snel mogelijk opheldering te geven over de rechtspositie van consumenten die gedupeerd zijn door de onnodige verkoop van koopsompolissen door DSB. Inmiddels hebben zowel DNB als DSB Bank dus meer informatie aan gedupeerde consumenten beschikbaar gesteld.

Vragen

Bij de Consumentenbond komen nog altijd veel telefoontjes binnen van verontruste leden. Leden vragen zich af of ze ergens nog hun saldo kunnen opvragen, hoe ze hun spaargeld kunnen terugkrijgen en hoe ze aan hun betaalverplichtingen voor een hypotheek of lening kunnen voldoen. Ook op deze vragen zijn inmiddels antwoorden beschikbaar.
---