Online-offertesysteem Goodyear-Dunlop succesvol gestart


AMSTERDAM, 20091103 -- Dealers van autobanden zijn online vaak moeilijk vindbaar, terwijl consumenten steeds meer eerst online op zoek gaan voordat ze een bestelling doen. Bandenfabrikant Goodyear-Dunlop Benelux vroeg aan Quince om een systeem te ontwikkelen waarmee de dealers online beter vindbaar worden voor consumenten, zodat zij op eenvoudige wijze offertes kunnen aanvragen bij een dealer in de buurt.

De winter is traditioneel het belangrijkste verkoopseizoen van autobanden. Goodyear-Dunlop heeft dit jaar een actie waarbij kopers van winterbanden 25 euro aan brandstof cadeau krijgen. Deze actie werd aangegrepen om een online-offertesysysteem te introduceren.

Quince ontwikkelde een site waar consumenten na het invoeren van een paar gegevens over de gewenste bandenmaat eenvoudig een offerte kunnen aanvragen. Het systeem selecteert op grond van het ingevoerde adres van de aanvrager een aantal dealers in de buurt; de consument hoeft alleen maar een dealer naar keuze aan te wijzen. Die ontvangt vervolgens per e-mail de offerteaanvraag. De dealer hoeft alleen te reageren met een prijsvoorstel.

Aan het systeem is tevens een tool gekoppeld waarmee offertes kunnen worden beheerd en waarin verzonden offertes worden opgeslagen. In geval van een openstaande offerte krijgt een dealer automatisch een reminder-mail toegestuurd. Dealers kunnen ook met behulp van de tool hun gegevens bijwerken.

De nieuwe website is succesvol van start gegaan. In de eerste week na de lancering kreeg de site 11.500 unieke bezoekers. Dit leidde tot 486 offerte-aanvragen, wat neerkomt op een conversie van ruim 4 procent. Terwijl de winter nog moet beginnen.

www.goodyearwinterbandenactie.nl

Quince





Ingezonden persbericht