Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw beeldmerk voor Haarlem
Haarlem, 2 november 2009

City Marketing Haarlem houdt op dinsdag 3 november een presentatie over haar plan van aanpak 2010 - 2014. Ook lanceert de organisatie het nieuwe beeldmerk voor de stad Haarlem.

Eén van de eerste taken van de nieuwe directeur van City Marketing Haarlem, Esther Brasser, is het vormgeven van een plan van aanpak 2010 - 2014. In dit strategisch plan wordt onder andere aandacht besteed aan de positionering van het merk Haarlem, de marketing-activiteiten, de rol van de eigen organisatie, het cruciale draagvlak in de stad en de benodigde samenwerking tussen de partners. Als een eerste speerpunt in dit traject lanceert de organisatie een overkoepelend beeldmerk voor de stad Haarlem.

City Marketing Haarlem gaat het merk Haarlem procesmatig invoeren. Het merk moet het eigendom van de stad zijn en door de spelers in de stad geladen en omarmd worden. Het zal in de komende jaren fijn geslepen worden om uit te groeien tot een krachtig en sterk merk waarop elke partner zijn eigen onderdeel kan afstemmen. Met het groeien van de merk- en marketingervaring bij de verschillende partners in Haarlem en de organisatie- en processtructuur in de samenwerking tussen de betrokken partijen kan het merk steeds scherper worden gepositioneerd.

De rol van City Marketing Haarlem ligt bij het vaststellen, evalueren, bijslijpen en programmeren van het merk. Ook zal de organisatie faciliteren en evalueren in het marketingproces. De verschillende partners moeten het merk uitdragen en laden via

de dagelijkse gang van zaken en de speciale projecten. Zonder hun structureel afgestemde bijdrage kan het merk Haarlem zich niet tot volle wasdom ontwikkelen. Het belang van samenwerking en afstemming tussen de verschillende partners van Haarlem zal dan ook zeer duidelijk naar voren gebracht worden tijdens de City Marketing Haarlem presentatie.

Noot voor de redactie,