Ingezonden persbericht


COLT lanceert nieuwe online hub voor Europa

Nieuwe webtoegang tot de producten en diensten van COLT waarmee bedrijven zich online kunnen oriënteren, producten en diensten kunnen selecteren en indien naar wens kunnen aanschaffen

Amsterdam, 3 november 2009 - COLT, een toonaangevende Europese aanbieder van zakelijke communicatiediensten, lanceert een nieuwe online hub, waar het productportfolio van het bedrijf kan worden bekeken en waar klanten online producten en diensten kunnen bekijken, selecteren en aanschaffen. De COLT-portal (www.COLT.net/business) biedt een scala aan online mogelijkheden, zoals live web chat, interactieve informatie en speciale aanbiedingen. Via de portal kunnen zeven producten en diensten online aangeschaft worden, waaronder Business Email en Email Security, PC Back UP, Internet Access, maar ook volledig geconfigureerde pakketten die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van het midden- en kleinbedrijf. De portal zal tevens gebruikmaken van door gebruikers gegenereerde content, interessante communities en interactieve middelen die voor een betere interactie tussen COLT en haar klanten zullen zorgen.

"De manier waarop (midden)kleine bedrijven zakendoen is aan het veranderen. Deze bedrijven verwachten dat ze producten en diensten online kunnen bekijken, selecteren, configureren en kopen. De reden voor de ontwikkeling van deze hub is dan ook het bedienen van de MKB-markt. Daarnaast hebben we flinke investeringen gedaan op het gebied van digitale marketing. Beide investeringen ondersteunen onze strategie voor het leveren van best-in-class zakelijke communicatiediensten en het opbouwen van lange en meer interactieve relaties met onze klanten", zegt Carl Robertson, Director SME Product and Marketing bij COLT.

De COLT-portal is ontwikkeld om het zakendoen met COLT zo eenvoudig mogelijk te maken voor de zakelijke gebruikers. Zo kunnen bezoekers eenvoudig de kosten voor specifieke oplossingen en diensten bekijken. "De portal is intuïtief en gebruiksvriendelijk, we zijn vooral blij met de positieve feedback van gebruikers tijdens de 'pilot' periode. Bovendien zijn we er trots op dat we volledig transparante prijzen laten zien, op basis waarvan klanten kunnen bepalen of een bepaalde oplossing past bij de behoeften van hun bedrijf."

Het gebruik van de nieuwe portal is slechts één van de manieren waarop COLT de interactie met haar klanten aan het verbeteren is. Het moet bijdragen aan een best-in-class klantervaring, terwijl COLT de markt verbreedt waarop zij met haar producten en diensten een meerwaarde kan bieden.

"De digitale visie van COLT is om de mogelijkheden en middelen van COLT direct in de handen van klanten en partners te plaatsen. Daarmee kunnen ze op adequate wijze met COLT en met elkaar communiceren, met als doel een verhoogde efficiëntie van hun bedrijf", aldus Mark Leonard, Chief Information Officer bij COLT.

De COLT-portal wordt gelanceerd in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. De mogelijkheid voor het online aanschaffen van producten en diensten is in eerste instantie alleen in Spanje beschikbaar, naar verwachting zal deze service in het vierde kwartaal van 2009 ook naar andere landen worden uitgebreid.

Einde

Over COLT

COLT is een toonaangevende Europese aanbieder van zakelijke telecommunicatie diensten. COLT is gespecialiseerd in het leveren van data, spraak and managed services aan grote bedrijven, de middenzakelijke markt en wholesale klanten. COLT heeft in 13 landen een netwerk van 25.000 km, inclusief metropolitan area netwerken in 34 grote Europese steden met directe glasvezel verbindingen naar 15.000 gebouwen en 19 COLT datacentra.

COLT Telecom Group S.A. staat genoteerd op de London Stock Exchange (COLT). Meer informatie over COLT en haar diensten kunt u vinden op www.colt.net.