Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Uniserv lanceert portal voor Data Quality on Demand

Veelomvattend SaaS-aanbod voor dataoptimalisatie in CRM -

binnenkort integratie in salesforce.com

Pforzheim, 2 november 2009 - Uniserv lanceert vandaag een eigen SaaS (Software as a Service)-portal: www.data-quality-on-demand.com. Met deze portal biedt het bedrijf een groot aantal functies voor datakwaliteit in de vorm van realtime en/of batch-diensten voor CRM, direct marketing en e-commerce. Verder zal Uniserv op korte termijn zijn postcodevalidatie en controle op duplicaten integreren in salesforce.com CRM. Hiermee wordt dit on- demand CRM-systeem uitgebreid met belangrijke functies voor het verbeteren van de datakwaliteit.

Met www.data-quality-on-demand.com is Uniserv de enige leverancier in Europa die een dergelijk breed on-demand product van hoge kwaliteit levert. Gebruikers kunnen dankzij de verschillende functies de kwaliteit van de data die in hun CRM-systeem, direct marketing en e-commerce-applicaties veiligstellen. Daarmee verhogen zij de effectiviteit van hun projecten op deze gebieden, zonder forse investeringen in hardware en software, omdat die voor SaaS niet nodig zijn.

Het brede productaanbod is het gevolg van een strategische heroriëntatie en zal Uniserv in staat stellen om elk proces op elk gebied van datakwaliteit aan te bieden, waaronder data profiling, opschonen van data, firewall en bewaking van de datakwaliteit. "Tot nu toe waren enkele van de Real-Time Services al on-demand beschikbaar, maar het aanbod op de nieuwe portal is nu aanzienlijk uitgebreider. Uniserv streeft ernaar om alle processen binnen de datakwaliteitcyclus aan te bieden in de vorm van Software-as-a-Service. Naast de Real-Time Services zoals een 'data quality firewall' zijn ook de Batch Services voor het opschonen van data ook nu beschikbaar onder één dak", zegt Roland Pfeiffer, CEO van Uniserv. "Dit is een belangrijke mijlpaal voor de ontwikkeling van ons bedrijf. We willen in Europa een toppositie, niet alleen als leverancier van software voor datakwaliteit bij de klant zelf maar ook als aanbieder van 'on-demand' functies voor datakwaliteit."

De Software-as-a-Service-producten bieden de gebruiker een groot aantal voordelen in vergelijking met een lokale software-installatie. Behalve korte projecttijden, laag risico, hoge schaalbaarheid en flexibiliteit, zijn de voordelen

voor de gebruikers die een on-demand oplossing kiezen vooral minder complexiteit, beter zicht op de kosten en een eenvoudige integratie. Bovendien zijn de functies overal beschikbaar waar een internetverbinding is, een internetbrowser is dan alles wat nog nodig is. Dat betekent ook een groot gebruiksgemak, wat de gebruikersacceptatie ten goede komt. Er hoeven ook geen speciale vaardigheden te worden opgebouwd en in stand gehouden.

"Met deze voordelen kunnen we met ons on-demand aanbod nu ook gebruikersgroepen bereiken waarvoor data quality in huis niet haalbaar was vanwege het budget, de hoeveelheid contactgegevens of de intrinsieke waarde van de contacten. Voor ons betekent dit nieuwe vooruitzichten op groei", zegt Matthias Fertig, Business Development Manager Benelux van Uniserv. Volgens analisten is het groeipotentieel van SaaS enorm, met een voorspelde groei van 43 procent alleen al in 2009.

Over Uniserv

Uniserv GmbH is een toonaangevende Europese aanbieder van Data Quality Solutions: internationaal inzetbare software en services voor de kwaliteitsbewaking van klantgegevens bij Business Intelligence, CRM, Data Warehousing, eBusiness en Direct en Database Marketing. Met wereldwijd meer dan 3.300 installaties ondersteunt Uniserv honderden klanten bij het optimaliseren van de Single View of Customer in hun klantendatabase.

Uniserv, opgericht in 1969, telt ruim 110 medewerkers. Vanuit het hoofdkantoor in Pforzheim en de vestiging in Parijs bedienen zij gerenommeerde klanten uit uiteenlopende branches, zoals ADAC, Allianz, BMW, Bertelsmann, Commerzbank, DBV Winterthur, Deutsche Bank, Deutsche Börse Group, France Telecom, Greenpeace, GEZ, Heineken, Johnson & Johnson, Nestlé, Otto, Payback, PSA Peugeot Citroën, T-Mobile, Time Life en Union Investment. Voor meer informatie: www.uniserv.com/nl.




Ingezonden persbericht