RTL Group

Sterke start nieuw themakanaal RTL Lounge

RTL Lounge, het nieuwe themakanaal van RTL Nederland, heeft in de eerste maand al direct veel kijkers bereikt. In de periode van 12 oktober tot en met 2 november* bereikte RTL Lounge 943.000 unieke kijkers in 6+. In Vrouwen 13+ behaalde de zender een mooie score van 493.000 unieke kijkers. Hiermee plaatst de zender zich in korte tijd al bij de grootste themakanalen. De zender brengt zeven dagen per week, 24 uur per dag de beste programmas uit binnen- en buitenland op het gebied van drama en lifestyle en richt zich op de vrouwelijke kijker.

Sinds de start op 2 oktober maakt de zender een sterke groei door. In 6+ steeg het weekbereik van het digitale kanaal in de afgelopen maand met 20% (van 400.000 naar 480.000 unieke kijkers). In Vrouwen 13+ wist RTL Lounge zelfs het dubbele aantal unieke kijkers te boeien. Stemden begin oktober nog 190.000 vrouwen 13+ af, nu zijn dat er 285.000, een stijging van 50%.

Nicolas Eglau, manager business development, strategy & thematic channels is verheugd over de sterke start van zijn kanaal: De resultaten zijn een maand na de launch boven verwachting. We zien in de cijfers dat er gedurende de hele dag goed wordt gekeken. Dat is ook de kracht van het station, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

RTL Lounge werd onlangs in de Volkskrant door SPOT-directeur Paul van Niekerk positief gerecenseerd: Die zender is heel helder gepositioneerd: vrouwelijk, vrolijk, fris. Als man weet je dat je daar niet moet zitten. Dat is ook voor adverteerders handig, want dan betalen ze niet voor mensen die buiten de doelgroep vallen., aldus van Niekerk.

RTL Lounge biedt Nederlandse en internationale programmas van een hoge kwaliteit. Naast populaire RTL-programmas als Goede Tijden, Slechte Tijden, Gooische Vrouwen, RTL Travel, Nigela Bites, Project Runway en Bouwval Gezocht, biedt de zender ook exclusieve programmering met de RTL-première van de Nederlandse telenovelle Lotte en dramaseries als Fashion House en Desire en het reisprogramma Rough Guides. Programmas die de vrouw van nu informeren en inspireren. De programmas worden bij RTL Lounge niet onderbroken door commercials en starten elk heel of half uur. Tevens biedt de zender unieke previews van RTL-programmas. Zo is de nieuwe aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden bij RTL Lounge s ochtends al om 10.30 uur te zien. Daarnaast kunnen kijkers die de aflevering bij RTL 4 hebben gemist, deze de volgende dag om 19.30 uur zien bij RTL Lounge.

De zender is sinds 2 oktober te ontvangen door de abonnees van UPC met een Royaal pakket en door Ziggo-klanten met een Film & Entertainment pakket of een Digitaal Totaal pakket.


*De bereikscijfers van RTL Lounge zijn beschikbaar vanaf maandag 12 oktober.

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jasper Teijsse, sr. communicatieadviseur via tel. 035-6718933 of jasper.teijsse@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website www.pressroomrtlnederland.nl bezoeken.