Sterke start nieuw themakanaal RTL Lounge
RTL Lounge, het nieuwe themakanaal van RTL Nederland, heeft in de
eerste maand al direct veel kijkers bereikt. In de periode van 12
oktober tot en met 2 november* bereikte RTL Lounge 943.000 unieke
kijkers in 6+. In Vrouwen 13+ behaalde de zender een mooie score van
493.000 unieke kijkers. Hiermee plaatst de zender zich in korte tijd
al bij de grootste themakanalen. De zender brengt zeven dagen per
week, 24 uur per dag de beste programmas uit binnen- en buitenland op
het gebied van drama en lifestyle en richt zich op de vrouwelijke
kijker.
Sinds de start op 2 oktober maakt de zender een sterke groei door. In
6+ steeg het weekbereik van het digitale kanaal in de afgelopen maand
met 20% (van 400.000 naar 480.000 unieke kijkers). In Vrouwen 13+ wist
RTL Lounge zelfs het dubbele aantal unieke kijkers te boeien. Stemden
begin oktober nog 190.000 vrouwen 13+ af, nu zijn dat er 285.000, een
stijging van 50%.
Nicolas Eglau, manager business development, strategy & thematic
channels is verheugd over de sterke start van zijn kanaal: De
resultaten zijn een maand na de launch boven verwachting. We zien in
de cijfers dat er gedurende de hele dag goed wordt gekeken. Dat is ook
de kracht van het station, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
RTL Lounge werd onlangs in de Volkskrant door SPOT-directeur Paul van
Niekerk positief gerecenseerd: Die zender is heel helder
gepositioneerd: vrouwelijk, vrolijk, fris. Als man weet je dat je daar
niet moet zitten. Dat is ook voor adverteerders handig, want dan
betalen ze niet voor mensen die buiten de doelgroep vallen., aldus van
Niekerk.
RTL Lounge biedt Nederlandse en internationale programmas van een hoge
kwaliteit. Naast populaire RTL-programmas als Goede Tijden, Slechte
Tijden, Gooische Vrouwen, RTL Travel, Nigela Bites, Project Runway en
Bouwval Gezocht, biedt de zender ook exclusieve programmering met de
RTL-première van de Nederlandse telenovelle Lotte en dramaseries als
Fashion House en Desire en het reisprogramma Rough Guides. Programmas
die de vrouw van nu informeren en inspireren. De programmas worden bij
RTL Lounge niet onderbroken door commercials en starten elk heel of
half uur. Tevens biedt de zender unieke previews van RTL-programmas.
Zo is de nieuwe aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden bij RTL
Lounge s ochtends al om 10.30 uur te zien. Daarnaast kunnen kijkers
die de aflevering bij RTL 4 hebben gemist, deze de volgende dag om
19.30 uur zien bij RTL Lounge.
De zender is sinds 2 oktober te ontvangen door de abonnees van UPC met
een Royaal pakket en door Ziggo-klanten met een Film & Entertainment
pakket of een Digitaal Totaal pakket.
*De bereikscijfers van RTL Lounge zijn beschikbaar vanaf maandag 12
oktober.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Jasper Teijsse, sr. communicatieadviseur via tel. 035-6718933 of
jasper.teijsse@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website
www.pressroomrtlnederland.nl bezoeken.
RTL Group