Twenga : Kerstinkopen 2009 : Blijven de Nederlanders onbezorgd over de Mexicaanse Griep – (H1N1)?

Slechts 12% van de Nederlandse en 20% van de Europese internetgebruikers is van plan hun bezoeken aan winkels te beperken om het virus te vermijden. Een interessant gegeven...

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20091104 --

Twenga, de omvangrijkste shopping zoekmachine op het Internet, vraagt zich af of het voornemen van één op de drie Nederlanders om hun inkopen voor kerst 2009 via het Internet te doen – een constatering voortkomende uit haar Europees onderzoek – in verband staat met het H1N1-virus. Twee weken geleden, vóór het uitroepen van de Noodtoestand in de Verenigde Staten, luidde het antwoord “nee”. Op dat moment had slechts 12% van de Nederlandse ondervraagden zich voorgenomen minder vaak te gaan winkelen om besmetting metdeMexicaanse Griep tijdens het doen van de kerstinkopen te vermijden. Het Europese gemiddelde ligt op 20%, een verschil dat verklaard kan worden door de relatief grote vrees van de Duitsers voor de Mexicaanse Griep: 1 op de 3 Duitsers is namelijk bang om tijdens het winkelen besmet te worden met het virus.

Voor de kerstinkopen van 2009, hebben de consumenten zich voorgenomen ....

    Duitsland   Frankrijk   Italië   Nederland   Spanje   Verenigd

Koninkrijk

  Totaal
Meer via het Internet te kopen 62% 47% 45% 37% 37% 65% 49%
Minder te gaan winkelen om de Mexicaanse Griep te vermijden 36% 16% 19% 12% 15% 16% 20%

Bron: Onderzoek Novamétrie: 3027 ondervraagden

Methodiek

Is de financiële crisis voorbij of beïnvloedt deze eveneens de kerstinkopen van dit jaar? Om een antwoord te krijgen op deze vraag heeft Twenga aan 3000 Europese internetgebruikers de vraag gesteld wat hun budget zal zijn voor de eindejaarsfeesten en hoe zij dit denken te besteden. Het onderzoek is uitgevoerd door Novamétrie in de vorm van een representatieve steekproef onder 3027 Europese internetgebruikers in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, in de periode van 6 tot en met 13 oktober 2009.

Over Twenga

Twenga.nl is een shopping zoekmachine, prijsvergelijker en koopwijzer in één. Miljoenen internetgebruikers vinden dankzij Twenga.nl de door hun gezochte producten tegen de laagste prijs, bij de webwinkel van hun keuze. Met haar unieke Crawl-technologie indexeert Twenga automatisch alle online productaanbiedingen van webwinkels uit 13 verschillende landen, presenteert deze op haar website en biedt haar gebruikers op deze manier een eenvoudige zoekmethode en een omvangrijke productvergelijking. Twenga.nl is dan ook de meest omvangrijke prijsvergelijker op het Internet. Alle zoekresultaten worden op Twenga.nl objectief weergegeven, onafhankelijk van eventuele partnerprogramma’s met bepaalde webwinkels. Meer informatie op www.twenga.nl

De onderneming Twenga is opgericht in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès. Op dit moment is Twenga actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Polen, Brazilië, Rusland en de Verenigde Staten. Twenga biedt meer dan 160 miljoen productaanbiedingen van meer dan 70.000 webwinkels wereldwijd. In augustus 2009 bezochten meer dan 21 miljoen internetgebruikers de Twenga websites.

Meer informatie op www.twenga.nl

Website: www.twenga.nl

CONTACT:
Perscontact
Nicolas FAGET
00 33 1 58 65 20 17
nfaget@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
00 33 1 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com