Webwinkel voor tweelingouders opent deuren


AMSTERDAM, 20091104 -- Vanaf vandaag heeft het web er een dubbel vrolijke nieuwkomer bij. detweelingwinkel.nl is de ideale webwinkel voor tweelingouders en voor iedereen die een origineel kado zoekt voor een tweeling. Hier vind je een bijzondere verzameling van de meest hippe en handige tweelingproducten uit de hele wereld.

Plezier x2
Een tweeling is bijzonder: altijd samen, op dezelfde dag jarig en steeds een maatje in de buurt om mee te spelen. Ze spreken een eigen taaltje en leren samen staan, lopen, praten en fietsen. De kans dat je een tweeling in je omgeving kent wordt steeds groter. Tussen 1980 en 2008 steeg het aantal tweelingen met ruim 65%, terwijl het aantal geboorten met slechts 2% was toegenomen*. Per jaar worden nu ongeveer 3.000 tweelingen geboren. Vrouwen krijgen op latere leeftijd kinderen en de kans op een tweeling wordt groter naarmate je ouder bent. Ook heeft de opkomst van de medische vruchtbaarheidstechnieken een grote rol gespeeld in de tweelinggroei.

Een-tweetjes
Een tweeling betekent dat je bijna alles dubbel nodig hebt (x2). Als aanstaande of kersverse tweelingouder heb je je handen vol en kan je nu ook online winkelen. "Je ziet genoeg leuke baby webshops, maar specifieke spullen voor tweelingen vind je niet zomaar online. Daarom deze webwinkel met de beste en leukste tweelingartikelen verzameld uit de hele wereld. Zo leuk dat het ook voor ouders zonder tweeling interessant is om te shoppen", zegt Linda Berkel, trotse moeder van de 1-jarige tweelingbroertjes Fabian en Levi en initiatiefneemster. Wanneer je een uniek kado zoekt voor een kraamfeestje of verjaardag van een tweeling dan ben je bij detweelingwinkel.nl op de juiste plek. Bijna alle producten worden in twin pack verkocht. Deze 2-stuks verpakkingen zijn ook handig voor broertjes en zusjes met een klein leeftijdsverschil, of als je gewoon een extra kadootje achter de hand wilt hebben.
*
Bananas in Pyjamas
De webshop is fris, rustig en overzichtelijk. Links worden de categorieën duidelijk weergegeven (basics x2, feest x2, aan tafel x2, spelen x2, mama x2, boek x2 en kado x2). Opvallend anders is het assortiment dat bestaat uit een verzameling van originele, bruikbare producten. Om er een aantal te noemen: handgemaakte Sugar & Spice retro tweelingpoppen uit Amerika, vrolijke pluche Bananas in Pyjamas knuffels (de tv-hit uit Australië met de komische tweelingbroers B1 en B2), solide flexibele XXL tweelingboxen uit Oostenrijk, mooi vormgegeven loopfietsjes en driewielers uit Italië. De creatieve eigen lijn met rompers, t-shirts en mutsjes is van hoge kwaliteit. Rechts op de homepage kan je zien welke producten het meest populair zijn en het best worden verkocht.

Één en één is detweelingwinkel.nl
"Tijdens mijn zwangerschap heb ik het online shoppen echt ontdekt", zegt Linda. "Met een megabuik lekker op mijn gemak kijken en bestellen. Toen is het idee om zelf een webwinkel te starten geboren. Een winkel met hippe en handige tweelingspullen. Het is eigenlijk zo vanzelfsprekend en daarom was ik verbaasd dat er nog geen dergelijke winkel was. Mijn ervaring in marketing communicatie en merkbeleving komt nu goed van pas. De webwinkel is open en nu gaat het echt beginnen. Bekendheid opbouwen, aantrekkelijke promoties opzetten, de laatste nieuwtjes delen, speuren naar nieuwe producten en nog veel meer. detweelingwinkel.nl is nog heel wat van plan".

Kijk zelf maar: www.detweelingwinkel.nl

* Bron: CBS - gegevens juli 2009.





Ingezonden persbericht