Reactie Truvo op winst Data Quality Award


ARNHEM, 20091104 -- Truvo, uitgever van gerubriceerde gidsen met bedrijfsinformatie, zoals de Gouden Gids, en daarnaast gespecialiseerd in local search en advertising, is dit jaar door de vakjury uitgeroepen tot winnaar van de Data Quality Award 2009. Truvo wint de prijs omdat de case leidt tot enkele aansprekende verbeteringen in de bedrijfsvoering. Het beter kunnen uitnutten van bestaande data, het verbeteren en verhogen van de inspanningen gericht op het onderhouden van e-mailadressen, het optimaliseren van (de beschreven) database processen en het kunnen matchen van externe bronnen zijn hier voorbeelden van.

Truvo heeft datakwaliteit een centrale rol gegeven in de organisatie en heeft daarbij een oplossing van Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, ingezet om de datakwaliteit naar een hoger niveau te brengen.

Herman Kerstens, Content Manager bij Truvo: "Wij zijn zeer vereerd met de Data Quality Award 2009. De afgelopen twaalf jaar zijn wij actief geweest in het verhogen en in stand houden van onze datakwaliteit. Wij hebben een imago van marktleider op het gebied van lokale advertentie- en zoekactiviteiten hoog te houden. Foutieve data betekent ontevreden klanten en verlies van concurrentiekracht. Deze award is een welkome beloning voor onze inspanningen. Wij hebben met deze case laten zien dat door op een efficiënte en effectieve manier datakwaliteitsmaatregelen toe te passen er enerzijds wordt verdiend en anderzijds wordt bespaard. De verbeterde datakwaliteit maakt innovatie mogelijk, waardoor Truvo verder kan evolueren naar een meer klant- en servicegerichte organisatie, met de focus op Cross Media en niet langer op individuele producten."

De case

Veel van de informatie die Truvo gebruikt om de data constant up-to-date te houden, is afkomstig uit externe bronnen. Telecom operators en andere database partners sturen in de praktijk dagelijks lijsten met nieuwe en gewijzigde bedrijfsgegevens. Er is een constante controle en matching nodig tussen de data uit externe bronnen en het interne systeem. De software van Human Inference detecteert doublures en matcht de verschillende datagegevens. Door de verschuiving in de markt van print naar online gegevens is een multimediale aanpak voor local search & advertising vereist. Met de correcte, volledige en verrijkte database is het voor Truvo nu eenvoudiger om snel en flexibel nieuwe producten en nieuwe platformen in de markt te zetten. Tevens zal richting de klant meer functionaliteit geboden worden. Basisgegevens van klanten zijn direct toegankelijk middels een beveiligde website. Dit nieuwe `MySite' product is nu de hoeksteen geworden in het aanbod van Truvo. Hiermee kunnen klanten pagina's met eigen bedrijfsdata zelf beheren en real time hun eigen informatie (inclusief foto's en video) op de website verrijken, veranderen of verschuiven. Ook is het nu mogelijk de ROI van advertentieprogramma's te meten en de klant online constant inzage te geven in de rendementscijfers van zijn programma. De verbeterde datakwaliteit biedt Truvo dus concrete innovatiemogelijkheden.

Juryrapport

De vakjury spreekt van een bijzondere case. Truvo heeft een zeer aansprekende visie op het gebied van datakwaliteit. Zij stellen dat het probleem van datakwaliteitsprojecten niet zozeer een gebrek is aan strategisch belang, maar het feit dat dit belang op geen enkel moment piekt. Bij uitstel van datakwaliteitsprojecten ondervindt meestal niemand direct een onoverkomelijk probleem. Deze uitspraak gezien in het licht van de geschetste twaalf jaar datakwaliteitshistorie getuigt volgens de jury van een consistentheid die aansprekend en overtuigend is. De vakjury: "Datakwaliteit is bij de case van Truvo onlosmakelijk verbonden met nieuwe innovatieve diensten. Het is duidelijk dat de door Truvo genomen datakwaliteitsmaatregelen een uiterst positieve impact hebben op de klanttevredenheid. Tevens konden wij concluderen dat de genomen maatregelen die leiden tot datakwaliteitsverhoging een intrinsiek onderdeel zijn van de bedrijfsoptimalisatie. Bovenal heeft Truvo door deze case laten zien dat datakwaliteit niet alleen de zorg is van degene die direct verantwoordelijk is voor de data, maar in feite van de gehele organisatie."

---------------------------------------------------

Over Truvo

Truvo België is de voorkeurspartner voor lokale zoek- en advertentieactiviteiten. Truvo België maakt deel uit van de Truvo Groep, aanwezig in zes landen. De Gouden Gids® en de Witte Gids zijn de belangrijkste merken wat lokale zoek- en advertentieactiviteiten betreft. Deze producten zijn toegankelijk via verschillende kanalen: papier, internet, telefoon (via Gouden Gids®, Witte Gids, de websites www.goudengids.be en www.wittegids.be en via mobiel internet op m.goudengids.be en m.wittegids.be) en digitale TV (Belgacom, Telenet). Truvo België geeft eveneens de lokale zoekgidsen Mobilo en Zoom uit. Met vindopkaart.be en MSN Chatbot gaat Truvo online zelfs nog een stapje verder (obi.nl@truvo). Bovendien beschikt Truvo over een team van experts in SEO en SEA die ervoor zorgen dat het aantal online bezoekers van de adverteerders de hoogte in gaat. Truvo lanceerde recent zijn nieuwe sociale website www.truvo.com. Truvo is « Top Employer » sinds 2008.

Corporate website: www.truvo.be
Andere websites: www.truvo.com /www.truvo.be/ www.pagesdor.be / www.pagesblanches.be

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere AEGON, Allianz, ANWB, Achmea, Informa, Ministry of Justice, Essent, ING Group, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.com.





Ingezonden persbericht