Ingezonden persbericht


Prescan ISO gecertificeerd

Per november 2009 is Prescan BV volledig gecertificeerd volgens de laatste eisen van het kwaliteitssysteem ISO 9001 en het keurmerk Zelfstandige Klinieken Nederland.

Kwaliteitsbeleid

Het certificaat van de International Organization for Standardization (ISO) houdt kortweg in: zeggen wat je doet, doen wat je zegt en het bewijzen. ISO 9001 is een van de bekendste, zo niet dé bekendste norm van ISO voor management-kwaliteitssystemen. Een ISO gecertificeerd bedrijf voldoet aan de eisen van de klant en aan wet- en regelgeving. Prescan stelt zich tot doel voortdurend de kwaliteit van haar medische diensten, het serviceniveau van haar medewerkers en de klinieken te toetsen en te verbeteren. " Wij spelen continu in op de marktontwikkelingen zodat we blijven voldoen aan de wensen en verwachtingen van de cliënten. Onze dienstverlening moeten we voortdurend blijven verbeteren. Wij zijn alert en werken met gekwalificeerde, professionele medewerkers die zorg dragen voor een hoge kwaliteit van dienstverlening " aldus Jordie Riphagen, kwaliteitsmanager bij Prescan BV. Om de hoge kwaliteit van dienstverlening te bereiken zijn de interne processen bij Prescan door middel van onderstaande maatregelen gewaarborgd:
* het continu informeren, opleiden en motiveren van medewerkers
* het maken en nakomen van duidelijke afspraken met cliënten
* het streven naar optimaliseren van diensten en producten
* het gebruik van medische apparatuur die voldoet aan wettelijk gestelde veiligheid en gezondheidseisen
* ethisch en maatschappelijk verantwoord ondernemen Audit

Prescan is door onderzoeksbureau Kiwa Nederland B.V. gecertificeerd conform de norm ISO 9001. De afgelopen 3 weken heeft Kiwa de audit afgenomen en is Prescan 'met vlag en wimpel' door de audit heen gekomen. Voor Prescan betekent dit kwaliteitscertificaat een beloning voor de manier waarop zij al sinds jaar en dag werkt: met oog voor de tevredenheid van de cliënten en werknemers én een continue focus op het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening. Jordie Riphagen, kwaliteitsmanager bij Prescan: "Het kwaliteitsmanagementsysteem is bij Prescan binnen ieder proces en alle werkzaamheden geïntegreerd. Kwaliteit is dan ook onderdeel van ons dagelijks werk. Processen worden continu en structureel beoordeeld op de van toepassing zijnde eisen uit de wet- en regelgeving, maar ook op functionaliteit en op bijdrage aan de prestaties van Prescan."

Zelfstandige Klinieken Nederland

Prescan is aangesloten bij de ZKN, Zelfstandige Klinieken Nederland. Prescan heeft het ZKN keurmerk en staat daarmee garant voor een geborgde kwaliteit van medische zorg en een efficiënte en persoonlijke behandeling. De gezondheid van de cliënt staat bij Prescan centraal. Klinieken met een ZKN-keurmerk voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen, hebben korte wachttijden en een optimale behandeling in een prettige omgeving. Daarnaast is Prescan aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor e-Health (NVEH). Prescan maakt gebruik van de internettechnologie om gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen of te verbeteren.

www.prescan.nl