Aloft maakt landmerk debuut in het Midden-Oosten

Aloft Abu Dhabi introduceert luxe voor minder in de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten

WHITE PLAINS, N.Y.--(BUSINESS WIRE)-- 20091104 --

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.® (NYSE:HOT) en haar nieuwe bestemmingsgevoelige merk, Aloft® Hotels, hebben vandaag de opening aangekondigd van Aloft Abu Dhabi, het eerste Aloft hotel in het Midden-Oosten, en van een tweede Aloft complex die buiten Noord-Amerika wordt geopend.

Tien jaar na de impact van Starwood Hotels & Resorts in de hotelindustrie met de lancering van de W Hotels, heeft deze enorm grote en innovatieve hotelonderneming weer een nieuw debuut gemaakt met haar heruitgevonden hoteldesign van haar nieuwste merk: Aloft Hotels. Met gastenkamers in loft-design, een bruisend bartafereel in de open lobby, een op de stad geïnspireerd grab-and go café en de kenmerkende industriële elementen over het hele gebouw, voorziet Aloft in een modern en vibrerend urban design waar gasten zich kunnen ontspannen voor een redelijke prijs.

Dit debuut van Aloft Abu Dhabi onderstreept de strategische internationale expansie van het Aloft merk. Na de opening van haar eerste hotel in juni 2008 in Canada, is Aloft blijven groeien tot een aantal van bijna 40 hotels in drie landen – de Verenigde Staten, China en Canada – en de Verenigde Arabische Emiraten komt nu als vierde in deze ranking. En in het vooruitzicht van 2010 zal Aloft haar wereldwijde groei verder doorzetten met gloednieuwe debuutopeningen in België, India en Thailand. Aloft Abu Dhabi is ook het eerste van twee Aloft hotels die in de volgende twee jaar in het Midden-Oosten zullen verrijzen, samen met het Aloft Riyadh waarvan de opening voor 2011 geprogrammeerd staat.

“De betekenisvolle groei van Aloft op kernmarkten zoals het Midden-Oosten accentueert de kracht van zowel het Starwood netwerk als de betrekkingen die Starwood er met internationale hotelontwikkelaars op nahoudt,” verklaarde Simon Turner, President, Global Development voor Starwood Hotels & Resorts. “Aloft legt het accent op hoogwaardig design voor een redelijke prijs en dit concept verklaart zich wereldwijd. Een steeds groter wordende groep van ontwikkelaars en reizigers voelen zich hiertoe aangetrokken en worden zo de enthousiaste consumenten van ons eerste klas-merk in de hele wereld. In feite vertegenwoordigt Aloft een van de krachtigste lanceringen van een merk in de industriële geschiedenis, en haar internationale expansie al zo snel na haar lancering maakt dit merk zo uniek.”

Aloft Abu Dhabi introduceert stijl voor weinig geld met 408 ruime, als loft uitziende kamers samen met toegankelijke technologie in een vibrerende, sociale atmosfeer. In het perspectief van W Hotels, komt het op loft geïnspireerde ontwerp van Aloft, haar toegankelijke technologie en een stijlvol stedelijk design ook in het voetlicht in het Midden-Oosten. Aloft biedt sfeervolle publieke ruimtes waar gasten de mogelijkheid hebben bij elkaar te komen, de krant te lezen, op hun laptops te werken, een spel of pool te spelen of met vrienden een drankje te drinken in de re:mixSM gemeenschappelijke lobbyruimte en w xyzSM bar. Het re:chargeSM fitnesscentre en splash pool bieden de reiziger de gelegenheid te relaxen en nieuwe energie op te doen. Gasten kunnen een maaltijd genieten in de Dine, het belangrijkste restaurant van het hotel met een internationale cuisine die voor het oog klaargemaakt wordt. In Dine kunt u onze bruisende open keuken beleven en weer nieuwe energie opdoen. re:fuel bij Aloft is een one-stop, 24-uurs grab & go eet-en drinkruimte, waar men snoep, specerijen en gezondheidsvoedel, snacks en drank kan krijgen. Niet te versmaden is een bezoek aan relax@12, een indoor/outdoor lounge waar gasten Oosterse hapjes, yummy tapas en een geselecteerd assortiment van sushi kunnen savoureren. Het re:charge fitness centrum en splash, het buitenzwembad, bieden gasten de gelegenheid om te relaxen en zich fit te voelen. Maï Café, de moderne verkoelende plek op de vijfde verdieping, biedt opwindende internationale smaken, enorme strandstoelen en de unieke, traditionele cocktails, aangevuld met onze eclectische mix van achtergrondmuziek voor een zonnige stemming.

“We zijn erg opgewonden om Aloft in Abu Dhabi te introduceren, daar dit de juiste keuze is voor het debuut van het merk in het Midden-Oosten,” zei Brian McGuinness, Starwood’s Senior Vice President en Global Brand Leader, Specialty Select Brands. “De strategische locatie van het hotel in het centrum van de hoofdstad geeft een duidelijke verklaring van het vernieuwende en frisse perspectief van het merk om de hotels op de meest aantrekkelijke plaatsen in de wereld te plaatsen.”

Bezoekers die Aloft voor de eerste keer beleven, zullen onmiddellijk merken dat Aloft zich onderscheidt met betrekking tot andere hotels. De gasten worden verwelkomd door speciale kenmerkende en visueel distinctieve iconische structuren, waaronder een kleurrijke aflopende carport overkapping en daklijn van het gebouw, die het merk zo eigen zijn, met fantasievolle brandende lineaire lampen op de façade van het gebouw, geínspireerd op het concept van reizen en beweging.

De hotelkamers van Aloft hebben de karakteristieke bijna drie meter hoge plafonds, enorme ramen en supercomfortabele bedden, en de ruime op gelijk niveau gelegen douche-en badkamers die van Bliss® Spa creatie zijn. Iedere Aloft kamer is uitgerust met aanvullend draadloos Internet en one-stop connectiviteitsoplossing voor meervoudige electronische apparatuur, alles aangesloten op een 42” platscherm, HDTV-compatibele televisie, waardoor dit een geheel van high-tech kantoor en ontspanningscentrum vormt.

Het nieuwe hotel loopt direct door naar het Abu Dhabi National Exhibition Centre (ADNEC), het grootste tentoonstellingscentrum van de Golf in het hart van het districtcentrum van de hoofdstad, een micro-city bestaande uit eerste klas kantoorgebouwen, luxe hotels en residenties, restaurants, shopping en een jachthaven. Het hotel zal zelfs gasten directe toegang verlenen tot de Re:lax@12 rooftop bar, Mai Restaurant & Bar en Dine Restaurant – alles op één plek, en waarvan de opening binnenkort verwacht wordt. Ideaal gelegen naast het districtcentrum van de hoofdstad, bevindt Aloft Abu Dhabi zich ook in de buurt van een groot aantal ambassades en bedrijfsgebouwen en op 20 minuten afstand van het stadscentrum Abu Dhabi en 15 minuten van het internationale vliegveld van Abu Dhabi.

Over Aloft Hotels

Gecreëerd om het gestagneerde, traditionele segment van de selecte hotelservice op te schudden, biedt Aloft een open en vibrerend "urban" design waarbij gasten voor een redelijke prijs van sociaal comfort kunnen genieten. Net zoals de doorbraak van de W Hotels wat betreft de conformiteit op het gebied van de eerste klas hotels tien jaar geleden, brengt Aloft verandering teweeg voor de volgende reizigersgeneratie. De Aloft hotels zijn gericht op trendy, designbewuste klanten die met de democratisering van design zijn opgegroeid. De Aloft hotels zijn verbonden met de toekomst en gevat in een agressief ontwikkelingsplan met de geplande opening aan het eind van dit jaar van maar liefst 40 complexen van Abu Dhabi en Baltimore tot Dallas en Beijing en wat daar ook maar tussen ligt. Voor meer informatie, ga naarwww.alofthotels.com.

Over Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. is een van de toonaangevende hotel- en vrijetijdsondernemingen in de hele wereld met 982 complexen in 100 landen en 145.000 werknemers op door haar beheerd eigendom. Starwood Hotels is een volledig geïntegreerde eigenaar, operateur en franchisegever van hotels, resorts en residenties waaronder de volgende merken internationale bekendheid genieten: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, en het onlangs gelanceerde Aloft®, en ElementSM. Starwood Hotels bezit ook Starwood Vacation Ownership, Inc., een van de eerste ontwikkelaars en operateurs van hoge kwaliteit interval eigendomresorts. Voor meer informatie, kunt u gaan naar www.starwoodhotels.com.

Over Abu Dhabi National Exhibitions Company (ADNEC)

Abu Dhabi National Exhibitions Company (ADNEC) is een strategisch bedrijf voor de ontwikkeling en het beheer van internationale plaatsen van bijeenkomst. De ADNEC portefeuille omvat een van de modernste tentoonstellingscentra in de wereld - het Abu Dhabi National Exhibition Centre, en de grootste tentoonstellingsruimte en plaats van samenkomst, ExCeL London. ADNEC creëert unieke bedrijfsdistricten ten dienste van de snelle expansie en opkomst van Abu Dhabi in het wereldwijde scenario. Ontwikkelingsprojecten in de omgeving van het Abu Dhabi National Exhibition Centre zijn Capital Centre (een combinatiecomplex van 23 torengebouwen voor hotels, residenties, en commercieel en gemengd gebruik naast het tentoonstellingscentrum), Capital Gate (een iconisch 35 verdiepingen tellende en de zwaartekracht trotserende wolkenkrabber, met het 5-sterren hotel - ‘Hyatt at Capital Centre’), het Aloft Hotel een 2.4km uitgestrekt Marina- gebied aan het Al Bateen Channel tegenover het expositiecentrum. ADNEC breidt zich verder in de regio uit met het Al Ain Convention Centre, een residentiële en zakelijke microcity rond een state-of-the-art conventiecentrum.

Voor meer informatie bezoek www.adnec.ae; www.alaincc.ae; www.capitalcentre.ae; www.capitalgate.ae; www.excel-london.co.uk

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Media:
Starwood Hotels:
Cindy Yoong
Tel: +971 4 207 1455
cindy.yoong@starwoodhotels.com
of
Tanya Haroun
Aloft Abu Dhabi Public Relations Manager
Tel: + 971 2 654 5000
Tanya.haroun@Alofthotels.com
of
Sarah Johnson, Managing Partner
Couture Media
Tel: + 971 50 2251607

Sarahfpr@gmail.com

Ticker_symbol NYSE:HOT
ISIN US85590A2033