FloraHolland


FloraHolland Rijnsburg gastheer van succesvolle lijnrijdersbeurs

RIJNSBURG (2 november 2009) - `Ondernemen is topsport bedrijven. Weet wat je doel is; winnen. Breng de discipline op om dit doel voor ogen te houden en ontwikkel de drive om door te gaan.'Met dergelijke klare taal opende Foppe de Haan vrijdag 30 oktober de 2e Nationale Lijnrijderbeurs in FloraHolland Rijnsburg. Een beurs die in het teken van samenwerking en vooruitgang stond. Voorzitter van de Samenwerkende Lijnrijders Belangen (SLB), Henk Knipscheer meende dan ook; `Deze tijden vragen om andere wegen. Alleen redden we het niet. Door met elkaar om de tafel te gaan, geven we de toekomst van de lijnrijder opnieuw vorm en kunnen we vooruit. Op weg naar `The Next Level.' Dat de branche klaar is voor deze visie blijkt uit het aantal bezoekers. Ruim 5.000 belangstellenden wisten de weg naar het evenement te vinden.

Voordat Foppe de Haan de in grote getale toegestroomde aanwezigen vermaakte met enkele rake voetbalanekdotes, vond er een infomeel en informatief vraaggesprek plaats met enkele hoofdrolspelers uit de bloemenbranche.

Duidelijk doelstellen
Op het podium namen plaats Gerrit Ravenbergen, bestuursvoorzitter FloraHolland, Dirk Hogervorst, vestigingsmanager FloraHolland Rijnsburg, Robert Roodenburg, directeur VGB (de branchevereniging van de groothandel in bloemen en planten) en uiteraard SLB voorzitter Henk Knipscheer. Onder de leiding van Teuntje van Delft van Brainwork communicatie wisselden de heren van gedachten over de leidende thema's: samenwerking, toekomst en vooruitgang. Allen waren het er unaniem over eens dat een bundeling van krachten voor de ontwikkeling van de branche onmisbaar is. Schaalvergroten, de digitale weg bewandelen en een duidelijke doelstelling ontwikkelen zijn enkele speerpunten in deze visie. `Met de lijnrijder als onmisbare tussenschakel', aldus Dirk Hogervorst.

Flexibel schakelen
De inspirerende woorden van de Friese voetbaltrainer sloten naadloos aan bij die van de bestuurders. `Een duidelijk doel voor de toekomst is belangrijk. Blijf echter wel flexibel schakelen. In de wereld van vandaag kan alles morgen anders zijn.' Aan de hand van enkele inspirerende en amusante voetbalanekdotes deed De Haan moeiteloos zijn visie over succesvol ondernemen uit de doeken. Deze is gericht op investeren, ook in moeilijke tijden. Doorzettingsvermogen en teamspirit zijn volgens de trainer onmisbare factoren in de strijd om in de ondernemerswereld het hoofd hoog te houden. `Geef elkaar de ruimte, gun elkaar iets en stimuleer elkaar op weg naar een hoger niveau. Alleen zo bereik je `the next level!'

Brede belangstelling
Nadat Henk Knipscheer van de gelegenheid gebruik maakte om sponsoren FloraHolland, de Rabobank Katwijk, KvK Den Haag en het Productschap Tuinbouw te bedanken, begaf het hele gezelschap zich naar de beursvloer. Met enkele rake trappen tegen de bal werden de bordjes `Lijnrijden the Next Level' in het doel van de Rijnsburgse Boys opengetrapt. Zo verklaarden de heren de 2e Nationale SLB Lijnrijdersbeurs voor geopend. Knipscheer was achteraf bijzonder goed te spreken over het evenement en de belangstelling. `De aankleding en diversiteit van het aanbod was van een opvallend goed niveau. Daarnaast ben ik blij dat we duidelijk voldoen aan een behoefte. Het kwekersplein werd door de ruim 5.000 bezoekers goed gewaardeerd. Ik wil deze pioniersgroep dan ook van harte bedanken dat zij het risico hebben aangedurfd aan deze beurs mee te werken. Ik hoop dat dit een trend zet en dat de volgende beurs zich in een nog groter aantal kwekers, standhouders en bezoekers mag verheugen.'