FloraHolland
FloraHolland Rijnsburg gastheer van succesvolle lijnrijdersbeurs
RIJNSBURG (2 november 2009) - `Ondernemen is topsport bedrijven. Weet
wat je doel is; winnen. Breng de discipline op om dit doel voor ogen
te houden en ontwikkel de drive om door te gaan.'Met dergelijke klare
taal opende Foppe de Haan vrijdag 30 oktober de 2e Nationale
Lijnrijderbeurs in FloraHolland Rijnsburg. Een beurs die in het teken
van samenwerking en vooruitgang stond. Voorzitter van de Samenwerkende
Lijnrijders Belangen (SLB), Henk Knipscheer meende dan ook; `Deze
tijden vragen om andere wegen. Alleen redden we het niet. Door met
elkaar om de tafel te gaan, geven we de toekomst van de lijnrijder
opnieuw vorm en kunnen we vooruit. Op weg naar `The Next Level.' Dat
de branche klaar is voor deze visie blijkt uit het aantal bezoekers.
Ruim 5.000 belangstellenden wisten de weg naar het evenement te
vinden.
Voordat Foppe de Haan de in grote getale toegestroomde aanwezigen
vermaakte met enkele rake voetbalanekdotes, vond er een infomeel en
informatief vraaggesprek plaats met enkele hoofdrolspelers uit de
bloemenbranche.
Duidelijk doelstellen
Op het podium namen plaats Gerrit Ravenbergen, bestuursvoorzitter
FloraHolland, Dirk Hogervorst, vestigingsmanager FloraHolland
Rijnsburg, Robert Roodenburg, directeur VGB (de branchevereniging van
de groothandel in bloemen en planten) en uiteraard SLB voorzitter Henk
Knipscheer. Onder de leiding van Teuntje van Delft van Brainwork
communicatie wisselden de heren van gedachten over de leidende
thema's: samenwerking, toekomst en vooruitgang. Allen waren het er
unaniem over eens dat een bundeling van krachten voor de ontwikkeling
van de branche onmisbaar is. Schaalvergroten, de digitale weg
bewandelen en een duidelijke doelstelling ontwikkelen zijn enkele
speerpunten in deze visie. `Met de lijnrijder als onmisbare
tussenschakel', aldus Dirk Hogervorst.
Flexibel schakelen
De inspirerende woorden van de Friese voetbaltrainer sloten naadloos
aan bij die van de bestuurders. `Een duidelijk doel voor de toekomst
is belangrijk. Blijf echter wel flexibel schakelen. In de wereld van
vandaag kan alles morgen anders zijn.' Aan de hand van enkele
inspirerende en amusante voetbalanekdotes deed De Haan moeiteloos zijn
visie over succesvol ondernemen uit de doeken. Deze is gericht op
investeren, ook in moeilijke tijden. Doorzettingsvermogen en
teamspirit zijn volgens de trainer onmisbare factoren in de strijd om
in de ondernemerswereld het hoofd hoog te houden. `Geef elkaar de
ruimte, gun elkaar iets en stimuleer elkaar op weg naar een hoger
niveau. Alleen zo bereik je `the next level!'
Brede belangstelling
Nadat Henk Knipscheer van de gelegenheid gebruik maakte om sponsoren
FloraHolland, de Rabobank Katwijk, KvK Den Haag en het Productschap
Tuinbouw te bedanken, begaf het hele gezelschap zich naar de
beursvloer. Met enkele rake trappen tegen de bal werden de bordjes
`Lijnrijden the Next Level' in het doel van de Rijnsburgse Boys
opengetrapt. Zo verklaarden de heren de 2e Nationale SLB
Lijnrijdersbeurs voor geopend. Knipscheer was achteraf bijzonder goed
te spreken over het evenement en de belangstelling. `De aankleding en
diversiteit van het aanbod was van een opvallend goed niveau.
Daarnaast ben ik blij dat we duidelijk voldoen aan een behoefte. Het
kwekersplein werd door de ruim 5.000 bezoekers goed gewaardeerd. Ik
wil deze pioniersgroep dan ook van harte bedanken dat zij het risico
hebben aangedurfd aan deze beurs mee te werken. Ik hoop dat dit een
trend zet en dat de volgende beurs zich in een nog groter aantal
kwekers, standhouders en bezoekers mag verheugen.'