MIE 2009 crisis bestendig

05/11/2009 17:04

MOA, Center for Marketing Intelligence and Research

Op 3 en 4 november jl. werd door het NIMA en de MOA voor de achtste maal op rij het Marketing & Information Event in De Kuip georganiseerd.

Met 2200 betalende inschrijvers heeft deze editie van het grootste marketing evenement van Nederland aangetoond ook in slechtere economische tijden crisis bestendig te zijn.

De deelnemers aan dit state of the art congres voor marketing en Marketing Intelligence kregen een keur aan workshops voorgeschoteld. Alle disciplines binnen het marketingveld waren er vertegenwoordigd van CRM, DM, Communicatie tot Marketing Intelligence. Heel bijzonder was de unieke loopbrug dwars over het veld van Feijenoord, waarmee de ene zijde van het stadion, met vijf workshopzalen, verbonden werd met de andere kant van het stadion, met nog eens vier grote workshopzalen. Op de middenstip hadden de bezoekers door een transparante overkapping een fantastisch uitzicht over het veld en het stadion.

De MIE-experience van 2009!

De bezoekers hebben het MIE dit jaar het hoogste cijfer ooit gegeven. Met een gemiddelde beoordeling van 7,4 kan dit congres ook inhoudelijk de toets der kritiek weerstaan. Daarnaast werden ook de afzonderlijke workshops beoordeeld door de bezoekers. De 'best workshop of MIE 2009' was met een 8,4 de workshop "De Superpromotor" van Rijn Vogelaar van Blauw Research en Jaap den Dulk van Hollandse Helden.

De tien best beoordeelde workshops van het MIE 2009:


1. R. Vogelaar (Blauw Research) & J. Den Dulk (Hollandse Helden),

De Superpromoter. Score: 8,39


2. A. Verhaeghe & R. Pardo (InSites Consulting),

Een nieuw onderzoeksparadigma uitgelegd. Score: 8,30


3. R. Klein Geltink (VNU Exhibitions Europe) & F. Van Westerop (Aprimo B.V.),

Marketing is running the show at VNU Exhibitions! Score: 8,27


4. M. Leineweber (Perspective Research) & R. Broekstra (KNCV Tuberculosefonds),

Het lanceren van een nieuw merk in de goede doelen sector. Score: 8,26


5. J. Guse (GfK HealthCare Nederland) & P. Van Wieringen (Wyeth),

10 jaar farma artsenbezoek in perspectief met IVR. Score: 8,22


6. D. Struijk (Senta multisensory concepting) & L. Frijling (Amsterdam Airport Schiphol), Cafe Chocolat, de subtielste verleiding. Score: 8,12


7. A. Mooiweer (Sanoma Uitgevers),

Flow: de Kunst van het loslaten in innovatie. Score: 8,10


8. S. Minnee (Professional Strategies), Thinking Out-of-the-Box. Score: 8,10


9. P. Otten (Lemnis Lighting BV), De wereld in een ander licht. Score: 8,07


10. M. van der Poel (Fresh Forward) & P. de Lange (Dierenpark Emmen),

Dierenpark Emmen naar een next level. Score: 8,07





http://www.mie.nl