VLC en Google organiseren ochtendseminar over rendement op informatie


CAPELLE AAN DEN IJSSEL, 20091029 -- Bedrijfsinformatie groeit met 80% per jaar. Dit resulteert bij veel organisaties in een "informatie overload", kenniswerkers zien door de bomen het bos niet meer en zijn voortdurend op zoek naar de juiste én relevante informatie. Dit resulteert in veel tijdverlies en daarmee een afnemende productiviteit. In een exclusief ochtendseminar leggen Google en VLC uit hoe er goed met deze informatie overload kan worden omgegaan en het rendement op informatie kan worden vergroot. Dit seminar wordt gehouden op donderdag 5 november 2009 van 10:00 uur tot 12:00 uur op het kantoor van Google in Amsterdam.

Het programma ziet er als volgt uit:
10:00 uur Welkom en opening
10:05 uur Wie is Google?
10:15 uur Trammelant in Informatieland
10:50 uur De "get real" Quiz
11:00 uur The Google Way
11:15 uur Voorbeelden uit de praktijk
11:35 uur Aan de slag met Enterprise Search
11:45 uur Vragen
12.00 uur Afsluiting

Daarnaast is er de gelegenheid om equivalenten uit de markt te ontmoeten en op een informele manier ervaringen en kennis uit te wisselen.

Inschrijven is kosteloos en kan op de website van VLC: www.vlc.nl/google

Over VLC
VLC is een consultancy organisatie die zich specialiseert in Enterprise Information Management (EIM), het vakgebied dat de kennisgebieden business intelligence en content management samenbrengt. VLC gelooft in de kracht en waarde van informatie. Informatie is de nieuwe productiefactor, waarvan steeds meer organisaties inzien dat het een onderscheidende rol zal spelen. Wie het slimst gebruik maakt van informatie, heeft de toekomst.

De EIM- visie van VLC concentreert zich op het rendement van informatie. Wij bekijken het informatievraagstuk vanuit het perspectief van de informatiewerker en diens organisatie. In plaats van business intelligence en content management als aparte vakgebieden te beschouwen, zijn wij op zoek naar de raakvlakken tussen beide. Ook kijken we naar de mogelijkheden om meerwaarde te creëren door een geïntegreerde benadering van het onderwerp informatie.

VLC is opgericht in 1996, en heeft in haar bestaan een track record van succesvolle dienstverlening opgebouwd voor de bovenkant van de markt, zowel bedrijfsleven als overheid. VLC hanteert een zeer professionele werkwijze en projectaanpak, en combineert die met een specialistische benadering van de ICT vakgebieden content management en business intelligence. Ook de organisatiestructuur van VLC is gericht op het kunnen bieden van persoonlijke, professionele en specialistische dienstverlening van hoog niveau.