Ingezonden persbericht



- Persbericht -

Kraft Foods zet stap naar duurzaam geteelde cacaobonen Producent van onder andere Côte d'Or verwerkt vanaf eind 2012 alleen duurzaam geteelde cacao in zijn bekende merk

Zürich, 5 november 2009 - Kraft Foods, producent van onder meer Côte d'Or, gebruikt vanaf eind 2012 alleen nog duurzaam geteelde cacao in zijn bekende Côte D'Or merk. Dat komt neer op 30 miljoen kilo cacaobonen. Vanaf heden zijn de eerste chocoladerepen met Rainforest Alliance(TM) Certificaat in de winkel verkrijgbaar. Daardoor worden cacaotelers geholpen om hun landbouwmethodes te verbeteren alsook om betere omstandigheden te creëren voor hun familie, werkers, gemeenschappen en hun omgeving.

Klik op de afbeelding voor hoge resolutie afbeeldingen

Positieve gevolgen voor natuur en welzijn
Kraft Foods heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in duurzame teelt in Ivoorkust, de grootste cacaoproducent ter wereld. Edward Millard, Directeur Duurzame Landschappen bij de Rainforest Alliance, is ervan overtuigd dat het gebruik van de duurzame cacao in bekende merken echt het verschil zal maken: "Onze samenwerking met Kraft Foods en de lokale bevolking in Ivoorkust zal op lange termijn zorgen voor positieve veranderingen in het leven van cacaotelers, hun gezinnen, hun gemeenschap maar ook voor de ecosystemen waarvan ze afhankelijk zijn", verklaart Millard. Het laatste oogstjaar resulteerde in cacaobonen van hogere kwaliteit, betere opbrengsten voor de boeren en een aanzienlijke productiviteitswinst, soms meer dan 50%.

Koffie
Kraft Foods werkt al langer samen met de Rainforest Alliance inzake de ontwikkeling van de duurzame koffieteelt voor haar belangrijkste koffiemerken. Ook hier is sprake van nauwe samenwerking; Kraft Foods is inmiddels de grootste afnemer van duurzaam geteelde koffiebonen met het Rainforest Alliance(TM) Certificaat.

Kwaliteit
Pascal Bourdin, Senior Vice-President van Kraft Foods en General Manager van de categorie chocolade Kraft Foods Europe gelooft dat duurzaam geteelde cacao op lange termijn zal leiden tot kwaliteitsvolle cacaobonen. Bourdin: "Côte d'Or is een van onze topmerken chocolade. Door duurzaam in Ivoorkust geteelde cacao te gebruiken, kunnen we het meest intense chocoladegenot blijven aanbieden aan onze consumenten terwijl we het leven van de cacaotelers verbeteren en helpen de goede kwaliteit van de cacaobonen op lange termijn te verzekeren."

Duurzame toekomst
Van nu af aan bevat de range Côte d'Or Sensations in Nederland, België en Frankrijk cacao die afkomstig is van duurzame plantages. De komende maanden zal deze lijn met Rainforest Alliance(TM) Certificaat ook in andere Europese landen en Canada en de VS verschijnen. Daar stopt het niet. Bourdin: "Het is mijn droom dat elk stukje chocolade gemaakt wordt van duurzaam geteelde cacaobonen.”

Voor meer info ga naar:
www.rainforest-alliance.org


- Einde bericht -

Over Kraft Foods
Kraft Foods 'makes today delicious' in 150 landen wereldwijd. De 100.000 medewerkers werken voortdurend aan de ontwikkeling van heerlijke voedingsmiddelen waar consumenten zich goed bij voelen. Oersterke wereldbekende merken zoals Oreo en LU koekjes, Philadelphia verse kaas, Milka, Côte d'Or en Toblerone chocolade, Jacobs en Carte Noire koffie, Tang poeder voor dranken, bezorgen dagelijks miljoenen mensen een glimlach. Kraft Foods (NYSE: KFT) is het tweede grootste voedingsbedrijf ter wereld, met jaarlijkse inkomsten van $ 42 miljard. Het bedrijf is lid van het Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, de Dow Jones Sustainability Index en de Ethibel Sustainability Index.




Ingezonden persbericht