Nieuw in Nederland: mobiel inzetbare reclame van 100m² of meer


HEERENVEEN, 20091106 -- In de voortdurende zoektocht naar nieuwe mogelijkheden voor exposure en reclame hebben Uythof Reclame en SailForce Friesland een nieuwe manier van adverteren gevonden. Reclame op een vlak van ruim 100 m2, mobiel (dus overal in te zetten) en met een enorme exposure. De naam voor deze manier van adverteren is dan ook logisch: Maxposure.

De regels wat betreft reclame in Nederland zijn scherp. Veel mag er niet. Vandaar dat het interessant is om nieuwe wegen te vinden die tot de verbeelding spreken en passen binnen de regelgeving. Koeien met reclameteksten, mobiele borden aan de kant van de weg zijn daar voorbeelden van.
Samen met SailForce Friesland heeft Uythof Reclame het concept van Maxposure ontwikkeld. Het unieke van Maxposure is het enorme oppervlak van de reclame-uiting. Niet eerder werden er mogelijkheden gevonden om reclame van dit soort afmetingen te plaatsen, zonder in de clinch te raken met regels en wetten.

Verder is het mooie van Maxposure dat de reclame is in te zetten waar de doelgroep zich bevindt. Langs snelwegen, bij grote evenementen of andere zichtlocaties is de reclame opvallend aanwezig. Frank Booij van Uythof Reclame: "In 2010 wordt Sail Amsterdam gehouden, een evenement waar 2 miljoen bezoekers op afkomen. Wij varen daar met onze `reclameborden van 100 m2' tussendoor, geweldig toch!".

De eerste contracten zijn reeds gesloten. Vanaf 2010 gaan er diverse skûtsjes varen met reclame in de zeilen. Ook loopt er een programma "Zeilboot van de Zaak", waarbij een combinatie wordt gemaakt van een customised zeilboot, intensieve deelname aan zeilwedstrijden en inzet van de boot voor relatie-evenementen. Fischer van SailForce Friesland: "Een mooie manier voor bedrijven die zich graag duurzaam profileren, op een door de wind voortgedreven zeilboot is de link met duurzaam ondernemen snel gelegd".