Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -
Advocaat en fiscalist storten zich op damesartikelen

Tijdens een regenachtige lunchpauze in de kantine kwamen fiscalist Rudyard Bekker en advocaat Ed Postmus op het idee voor www.iChica.nl: een webcommunity met dagaanbiedingen voor dames.

Bekker (28) en Postmus (29) zijn beiden ruim vier jaar actief geweest in de fiscale advocatuur en werkten tot voor kort bij een gerenommeerd internationaal advocatenkantoor aan de Amsterdamse Zuid-As. Het gebrek aan ondernemerszin binnen het werk in de fiscale advocatuur en de successen van generatiegenoten binnen de internetbranche inspireerden tot het opzetten van www.iChica.nl.

Het concept van dagaanbieders op internet sprak zowel Bekker als Postmus bijzonder aan. Dagaanbieders op internet bieden gedurende 24 uur één product aan, waarbij het doel is om de laagste prijs te hanteren op internet. Abonnees op de dagelijkse email nieuwsbrief, krijgen om twaalf uur 's nachts een email met daarin de aanbieding van de dag.

Hoewel de dagaanbieders de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond schoten, bleek een dagaanbieder puur gericht op vrouwen nog niet te bestaan. Hiermee is iChica dan ook uniek in haar soort.

De naam iChica is afkomstig van het Spaanse 'chica' ('meisje'). De 'i' weerspiegelt het interactieve karakter van de site. Op de website kunnen bezoekers namelijk met elkaar chatten over het product van de dag en ervaringen uitwisselen. Ook is er ruimte voor weblogs (over mode, style, werk, relaties en familie) en worden leuke producten weggegeven via prijsvragen.

Een brede groep leveranciers van A-merken heeft reeds toegezegd samen te willen werken met iChica. Op deze manier kunnen de bezoekers van iChica profiteren van een gevarieerd aanbod. De producten kunnen variëren van een geurtje, tas, of mini-laptop tot een bedelarmband, wireless hairstraightener of luxe espressomachine.

iChica richt zich nadrukkelijk op een breed publiek van dames. De ene dag kunnen jonge meiden bijvoorbeeld een scherp geprijsde gadget vinden, terwijl hun moeders of grootmoeders een paar dagen later een prachtig horloge kunnen aanschaffen. Overigens is ook gedacht aan de kinderen en kleinkinderen: iChica zal een paar keer per maand een speelgoedartikel aanbieden.

Begin november stelde iChica een geheime link beschikbaar (onder andere te vinden op Hyves en Facebook), waar dames zich kunnen inschrijven voor de VIP presale. iChica zal voor de feestdagen 'live' gaan en de VIP inschrijvers een uur van tevoren per email op de hoogte stellen van de launch. Speciaal voor deze voorinschrijvers zal iChica de website een uur eerder openstellen. Na een week hebben al ruim 20.000 enthousiaste vrouwen zich ingeschreven voor iChica's VIP presale.

De fiscale en juridische structuur van de onderneming konden Bekker en Postmus gezien hun achtergrond gemakkelijk zelf opzetten. Een panel van tientallen vriendinnen helpt de mannen van iChica bij het selecteren van producten.


- EINDE PERSBERICHT -

Over iChica

www.ichica.nl, de eerste Nederlandse webcommunity met dagaanbiedingen voor vrouwen gaat live voor einde november. Naast de zeer scherp geprijsde dagaanbiedingen - met kortingen tot 70% - biedt de site weblogs (geschreven door dames), een chatbox voor discussie over het product van de dag en wekelijkse winacties met prachtige prijzen.