NXP Software verzamelt creatieve inzichten tijdens Dutch Design Week
07/11/2009 00:28
PR Newswire
EINDHOVEN, Nederland, November 6 /PRNewswire/ -- NXP Software, een vooraanstaand bedrijf op het gebied van mobiele
multimedia, heeft deelgenomen aan het "Taste 2009, blending and
technology"-initiatief tijdens de onlangse Dutch Design Week, het
belangrijkste designevenement van Nederland. Dankzij "Taste 2009" heeft NXP
Software directe response kunnen verzamelen van bezoekers, als ontwerpers,
ontwikkelaars, studenten en het publiek. Om inzichten van eindgebruikers en
responses te kunnen verzamelen heeft het bedrijf een gebruikersonderzoek over
één van haar productconcepten op het gebied van spraak samengesteld en
interactieve demo's getoond, zoals van de LifeVibes(TM)LifeCapture-applicatie
waarmee gebruikers hun eigen video's kunnen opnemen, vormgeven en delen op
social networks als YouTube.
De laatste paar jaar heeft design een sterk stempel gedrukt op mobiele
apparaten. Telefoons dragen tegenwoordig modenamen of automerken. Naast het
uiterlijk is de gebruikerservaring ook steeds belangrijker geworden. Het is
een trend die alleen maar sterker zal worden naarmate meer applicaties en
services beschikbaar komen voor telefoons. Dit maakt de flexibiliteit en
kwaliteit van het design van hardware en software design.
"Voor bedrijven die dit goed voor elkaar krijgen ontstaan er geweldig
veel mogelijkheden," aldus Peter van de Berg, Marketing Director van NXP
Software. "Gelet op deze trends was deelname aan een evenement als de Dutch
Design Week een natuurlijke stap voor ons. Want wij onderzoeken innovatieve
LifeVibes-concepten in de multimediaervaring voor mobiele telefoons. De
response die we hebben verzameld verrijkt onze ideeën en helpt ons concepten
en technologieën te combineren tot functionele en stimulerende ervaringen
voor de eindgebruiker."
Groot platform voor innovatief design
De Dutch Design Week (die heeft plaatsgevonden van 17-25 oktober 2009) is
het grootste designevenement van Nederland en een belangrijk platform voor
zowel opkomende als gevestigde ontwerpers. Het negen-daagse evenement omvat
talloze lezingen, workshops, openingen, productintroducties, seminars en
tentoonstellingen. De mix van design, bruikbaarheid en technologie zorgt voor
een uitgebreide interactie tussen ontwerpers, ontwikkelaars en het publiek.
Dit jaar zijn ongeveer 290 individuele evenementen gehouden op 60
verschillende locaties, die goed waren voor 115.000 bezoekers. "Taste 2009"
vond plaats op de High Tech Campus in Eindhoven. De stad biedt een
buitengewone reeks activiteiten en de editie van 2009 heeft een ideaal forum
opgeleverd voor het delen van meningen, concepten en applicaties met een
publiek dat visie had en tevens kritische was.
Over NXP Software
NXP Software is een Onafhankelijke Softwareverkoper (Independent Software
Vendor (ISV)) dat over de gele wereld lokale sales en support biedt. Het is
gespecialiseerd in innovatieve multimediaoplossingen om de fabrikanten van
mobiele apparaten en consumentenelektronica te helpen bij het leveren van
krachtige multimediaervaringen waar je gemakkelijk van kunt genieten en en
met een groot onderscheidend vermogen ten opzichte van de rest. De
samenwerking die NXP Software is aangegaan met sterke partners als
hoofdverkopers garandeert optimale flexibiliteit, eenvoudige integratie en
interoperabiliteit tussen hardware - en softwareplatforms. De LifeVibes(TM
)-software wordt gebruikt in meer dan 650 miljoen mobiele apparaten, wat het
bedrijf marktleider maakt in software oplossingen voor mobiele multimedia.
LifeVibes(TM) is een handelsmerk van NXP Software.
Website: http://www.software.nxp.com
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: NXP Software B.V., E-mail : info.software@nxp.com, Tel: +31-6-10035349