http://www.ContiSoccerWorld.com is voor voetbalfans een bezoek meer dan waard 09/11/2009 10:04

PR Newswire

HANNOVER, Duitsland, November 9 /PRNewswire/ --

- Doe mee met de ContiFanContest en win één van de 11 all-inclusive reizen voor twee naar de 2010 FIFA World Cup(TM)

Officiële sponsor van de 2010 FIFA World Cup Zuid-Afrika(TM) start met een internationale wedstrijd voor consumenten met aantrekkelijke prijzen.

Continental AG heeft haar ContiFanContest gelanceerd op het
voetbalplatform http://www.ContiSoccerWorld.com dat in vier talen beschikbaar is. Hiermee nodigt de officiële sponsor alle voetbalfans uit om in de aanloop naar de 2010 FIFA World Cup(TM) mee te doen aan een videowedstrijd. Het online spel 'FanGame' komt ook spoedig online. Om voor de trekking te kwalificeren moeten ContiFanContest-deelnemers zes van de acht taken voltooien. De hoofdprijs voor alle gekwalificeerde deelnemers is één van de 11 driedaagse, all-inclusive reizen voor twee personen naar de 2010 FIFA World Cup(TM) in Zuid-Afrika, inclusief vluchten, hotel accommodatie, een safari en kaartjes voor een wedstrijd in Johannesburg. De ContiFanContest wedstrijd sluit op 4 december 2009, de dag waarop in Zuid-Afrika de teams worden geloot voor de 2010 FIFA World Cup(TM).

Dirk Rockendorf, hoofd eBusiness op het gebied van banden voor personen- en bestelwagens: "Voetbalfans van over de hele wereld kunnen de VideoContest gebruiken om hun passie te uiten voor hun (nationale) team. Het is vrij eenvoudig om mee te doen: neem gewoon een korte video op, zet het op YouTube, en dien het in op onze ContiSoccerWorld-pagina. Andere gebruikers kunnen de video's vervolgens zien en keuren op ContiSoccerWorld zelf, of op http://www.youtube.de/contisoccerworld."

Het FanGame, dat in november begint, gaat ook over het aanmoedigen van je favoriete elftal. Deelnemers moeten verschillende combinaties intoetsen die in de spelaanwijzing worden getoond. Hoe beter de combinaties worden ingevoerd, hoe beter de sfeer in de stand, en hoe groter de aanmoediging voor jouw team.

Met verkopen die in 2008 de EUR 24 miljard overschreden, is Continental Corporation wereldwijd één van de grootste leveranciers van
automobielproducten. Het bedrijf draagt met de levering van remsystemen, componenten voor versnellingsbak en chassis, instrumentatie, infotainmentvoorzieningen, voertuigelektronica, banden en technische elastomeren, bij aan een verhoogde rijveiligheid en wereldwijde klimaatbescherming. Continental is tevens een gespecialiseerde partner op het gebied van netwerkcommunicatie voor voertuigen. Het bedrijf heeft ongeveer 134.000 werknemers in dienst op bijna 190 locaties in 37 landen.

Continental is de markleider in Europa op het gebied van banden voor personen- en bestelwagens. Meer dan 30 procent van alle nieuwe Europese wagens verlaten de fabriek uitgerust met Continental-banden. De bandendivisies zijn een officiële sponsor van de 2010 FIFA World Cup Zuid-Afrika(TM). Voor meer informatie, ga naar
http://www.ContiSoccerWorld.com.

Contact:

Alexander Lührs
Hoofd Public Relations, Passenger & Light Truck Tire Division Continental AG I Rubber Group
Continental Reifen Deutschland GmbH
Büttnerstrasse 25 | D-30165 Hannover
Telefoon: +49-511-938-2615
E-mail: alexander.luehrs@conti.de
http://www.ContiSoccerWorld.com
Grafische database: http://mediacenter.conti-online.com

Contact: Alexander Lührs, hoofd Public Relations, Passenger & Light Truck Tire Division, Continental AG I Rubber Group, Continental Reifen Deutschland GmbH, Büttnerstrasse 25 | D-30165 Hannover, +49-511-938-2615, E-mail: alexander.luehrs@conti.de






-