Publicatiedatum 9 november 2009
Informatie- en meldpunt kredietverlening online
Ondernemers kunnen zich melden op www.ondernemerskredietdesk.nl
Ondernemers met vragen en klachten over kredietverlening door banken
kunnen zich melden bij de door MKB-Nederland, VNO-NCW en de
Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) gezamenlijk opgerichte
Ondernemerskredietdesk. Naast een punt waar ondernemers met hun
klachten terecht kunnen, fungeert de desk, die vandaag operationeel
wordt, als vraagbaak op het gebied van kredietverlening. Zo is een
lijst beschikbaar met punten waar de ondernemer goed naar moet kijken
alvorens hij of zij de stap naar de bank zet en wordt informatie
gegeven over de garantieregelingen van het Ministerie van Economische
zaken die de kredietverlening door banken moeten vergemakkelijken.
De ondernemersorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW krijgen sinds het
uitbreken van de kredietcrisis meldingen van ondernemers over
kredietverlening. De Ondernemerskredietdesk, een co-productie van
MKB-Nederland, VNO-NCW en de NVB, moet de aard en omvang van de
problemen die zich in de praktijk kunnen voordoen bij het verstrekken
van leningen aan bedrijven inzichtelijk maken. De klachten die
binnenkomen bij het meldpunt worden geanalyseerd en gebruikt om indien
nodig beleid bij banken of overheid aan te passen.
De ondernemers kunnen hun vragen en klachten melden op
www.ondernemerskredietdesk.nl
Nederlandse Vereniging van Banken