Waterschap Aa en Maas

Aa en Maas

GeĂŻnteresseerde `grensgevallen' bellen Aa en Maas

`Hallo, ik ben een grensgeval!' Zo maakten veel burgers zich telefonisch bekend bij waterschap Aa en Maas. Deze burgers hadden een kaart ontvangen met de tekst: U bent een grensgeval. Deze kaart, alleen bestemd voor burgers wonend op de grens van Aa en Maas' werkgebied, was een uitnodiging voor een VIP-behandeling op een rioolwaterzuivering. Zo wilde het waterschap de grensbewoners duidelijk maken dat ze bij Aa en Maas horen en niet bij aangrenzende waterschappen: Rivierenland, Peel en Maasvallei, de Dommel en Brabantse Delta. De boodschap kwam goed over bij de burgers, maar bezorgde Aa en Maas een aantal hectische dagen.

Alle 37000 `grensgevallen' werden uitgenodigd om zich via een inschrijfformulier digitaal op te geven voor een VIP-behandeling op een rioolwaterzuivering. Een eigentijdse aanpak zou je denken. Toch niet. Achteraf bleek een relatief groot aantal burgers nog steeds geen computer te hebben. Zij dachten daarom niet in aanmerking te kunnen komen voor de VIP-behandeling en grepen verontwaardigd naar de telefoon. Natuurlijk bood het waterschap hen de mogelijkheid om zich direct telefonisch aan te melden.

Meld je aan voor een rondleiding
De VIP-rondleidingen zijn inmiddels afgerond en waren een groot succes. Een rondleiding zonder VIP-touch is ook interessant.