Ingezonden persbericht



Progress Software voegt real-time mogelijkheden toe aan next generation social networking ~ match2blue zet Progress Apama in voor groter bereik en verbeterde diensten voor online communities ~

Rotterdam, 9 november 2009 - Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS), is door match2blue gekozen om hun social networking-platform te ondersteunen met real-time informatie over locatie, ideeën, nieuws en trends. Match2blue biedt ondernemingen platforms voor mobiele toepassingen en zet het Progress® Apama® Business Event Processing (BEP)-platform in om deze platforms te ondersteunen.

Het Progress Apama BEP-platform speelt een cruciale rol in match2blue's back-end infrastructuur en levert de benodigde performance en schaalbaarheid. Ook biedt het voordelen voor businesspartners die dienstverlening op locatie bieden. Zij kunnen hun activiteiten beheren en monitoren via dashboards.

Een voorbeeld van een applicatie van match2blue is een zakelijke sociale oplossing. Het koppelt leden van 'frequent flyer programs' wereldwijd. Deze programma's worden opgezet vanuit vliegmaatschappijen om mensen die vaak vliegen aan zich te binden. Met de applicatie kunnen deze mensen eenvoudig contact met elkaar opnemen, ideeën uitwisselen, taxi's delen en afspraken maken in real-time via een mobiele applicatie.

Een andere oplossing van match2blue wordt toegepast in het uitgaansleven van New York. Met de Webster Hall-applicatie is het eenvoudig om mensen met dezelfde interesses op te sporen en te ontmoeten. Bovendien kunnen clubs via een iPhone-applicatie informatie verspreiden binnen de New Yorkse uitgaansscène om zo meer bezoekers te genereren.

"Real-time informatie houdt de online community in leven en biedt lucratieve mogelijkheden voor onze merken en onze multinationale klanten", zegt Stephanie Renda, managing director bij match2blue. "Onze onderscheidende technologie is gebaseerd op een 'matching engine'. Deze identificeert het aanbod, relevante informatie en verdere interessante onderwerpen voor specifieke communities. Nu hebben we de mogelijkheid toegevoegd om real-time informatie uit te wisselen. Hiermee vergroten we ons bereik en kunnen we grote groepen mensen benaderen met behulp van onze technologie die mensen direct profileert en koppelt. Event-gebaseerde real-time berichtgeving verandert de manier waarop we informatie verwerken en biedt een nieuwe omgeving voor merken om klanten en consumenten te bereiken."

"Door match2blue bieden we onze klanten een unieke dienst", zegt Kenny Schachter van Webster Hall, aanbieder van uitgaansgelegenheden in New York. "Onze nieuwe iPhone-applicatie brengt clubbezoekers direct op de hoogte wanneer iemand met dezelfde interesses in de buurt is. Vervolgens kunnen zij hun avond voortzetten binnen de muren van Webster Hall. Gebruikers kunnen zo eenvoudig contact leggen met mensen met gelijke interesses en met ze afspreken voor een drankje."

"Het gebruik van Apama Complex Event Processing voor het leveren van real-time informatie aan social networking communities, is wederom een vernieuwende en interessante toepassing van onze technologie", zegt Dr. Giles Nelson, senior director of strategy bij Progress Software. "Dit tilt social networking werkelijk naar een hoger niveau. De Apama-oplossing biedt match2blue schaalbaarheid en de mogelijkheid om in real-time te reageren op handelingen van miljoenen leden. Zo kunnen zij het aanbod aanpassen op activiteiten van hun klanten."

Het Apama-platform wordt ingezet door organisaties als 3 Italia (de Italiaanse 3G-dienstverlener), voor het vergroten van real-time inzicht in dienstverlening- en betalingsprocessen. Koninklijke Dirkzwager zet het platform in voor het monitoren en analyseren van real-time scheepvaartinformatie. Ook Boekhandels Groep Nederland (BGN) maakt gebruik van het platform, zij introduceerde hiermee de eerste RFID-implementatie op productniveau.