Ingezonden persbericht





Marc Benioff publiceert visie op zakelijke cloud computing in 'Behind the Cloud' ~ Medeoprichter geeft details over hoe salesforce.com een miljardenonderneming werd ~

Utrecht, 9 november 2009 - Salesforce.com, de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert 'Behind the Cloud'. Dit is een nieuw boek van Marc Benioff, CEO van salesforce.com en tevens medeoprichter van het bedrijf.

'Behind the Cloud' beschrijft voor het eerst vanuit een persoonlijk perspectief de visie op het oprichten van een succesvolle cloud computing-organisatie. Het boek legt uit hoe salesforce.com organisaties in de cloud bracht in een tijdperk dat werd gedomineerd door op consumenten gerichte cloud-diensten als Facebook, Google en Twitter. Benioff deelt een persoonlijk verhaal over de situaties waarin salesforce.com terecht kwam op weg naar de top.

Het boek biedt lezers een praktische leidraad met tien handleidingen en 111 klantverhalen. Hierdoor kunnen ondernemers en managers gebruik maken van de geheimen achter salesforce.com's succes. Zij kunnen lezen over het ontstaan van salesforce.com en hoe de organisatie binnen tien jaar uitgroeide van een idee tot een miljardenbedrijf. 'Behind the Cloud' gaat verder dan alleen de technologie. Benioff gaat ook in op het vernieuwende, geïntegreerde filantropiemodel van de organisatie. Dit model heeft gezorgd voor 14 miljoen dollar aan donaties, 150.000 arbeidsuren aan gedoneerde dienstverlening en 6.000 succesvolle non-profit organisaties die draaien op diensten van salesforce.com. Het boek is geschikt voor iedere ondernemer en iedereen die geïnteresseerd is in cloud computing.

"Met 'Behind the Cloud' bied ik een handleiding voor het opbouwen van een winstgevende organisatie die goed omgaat met personeel, goede service biedt aan klanten en goed zorgt voor de gemeenschap", zegt Marc Benioff. "Zeker nu ondernemers sneller en goedkoper dan ooit bedrijven starten, kan het toegankelijke advies uit het boek helpen om op te vallen, beter te vernieuwen en sneller te groeien in iedere economische situatie."

Carlye Adler is co-auteur van het boek. 'Behind the Cloud' bevat verder een voorwoord van Michael Dell, voorzitter en CEO bij Dell. De volgende handleidingen zijn opgenomen in het boek:
* Starterhandleiding: Hoe een eenvoudig idee te veranderen in een snelgroeiende organisatie
* Marketinghandleiding: Hoe door de bomen het bos te blijven zien
* Evenementenhandleiding: Hoe evenementen te gebruiken om buzz te creëren en business te verbeteren
* Verkoophandleiding: Hoe leads te genereren met behulp van bestaande klanten
* Technologiehandleiding: Hoe producten te ontwikkelen die gewild zijn onder klanten
* Handleiding voor een filantropische bedrijfsfilosofie: Hoe meer te bereiken dan alleen winst
* Handleiding voor uitbreiding: Hoe een product te lanceren in nieuwe markten
* Financiële handleiding: Hoe kapitaal bijeen te brengen, omzet te genereren en nooit je ziel te verkopen
* Leiderschapshandleiding: Hoe alignment te creëren - de sleutel tot succes
* Laatste handleiding: Maak iedereen succesvol

Marktleiders binnen diverse branches over 'Behind the Cloud':
* John Chambers, voorzitter en CEO bij Cisco: "Cisco en salesforce.com delen een visie over hoe het netwerk bedrijven verandert. Benioff beschrijft hoe salesforce.com cloud computing heeft gebruikt om de markt voor zakelijke software te hervormen. Het is duidelijk dat we nog maar aan het begin staan van wat networked business te bieden heeft."
* Michael Dell, oprichter, voorzitter en CEO bij Dell: "Een geweldige gids voor iedere aspirant-ondernemer of CEO. Het schijnt een licht op het landschap van de toekomst en het is de handleiding voor Enterprise 2.0."
* Charles Moore, executive director bij Committee Encouraging Corporate Philanthropy: "'Behind the Cloud' demonstreert wat er gebeurt als organisaties zich gedragen als goede burgers. Van medewerkers tot aandeelhouders van het bedrijf, iedereen wint. Raak geïnspireerd en maak het verschil."
* Eric Schmidt, CEO bij Google: "Salesforce.com en Google delen de visie over hoe de cloud een revolutie teweeg zal brengen in computing. Het boek geeft ons een zeldzaam kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van een van de belangrijkste trends van vandaag de dag."

Ondersteunende videofragmenten:

* Facebook (http://www.facebook.com/BehindTheCloud)
* YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=cvXe9_ikY-A)
* YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qndFluemy9Q)
* YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=LoBgW1fb6xM)
* Salesforce.com Foundation (http://www.salesforcefoundation.org)

Prijzen en beschikbaarheid:
'Behind the Cloud' is verkrijgbaar voor $27.95 bij onder andere de volgende retailers:
* Amazon.com (http://www.amazon.com/Behind-Cloud-Salesforce-com-Billion-Dollar-Company/dp/0470521163/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1255378694&sr=8-1)
* Barnes & Noble (http://search.barnesandnoble.com/Behind-the-Cloud/Marc-Benioff/e/9780470521168/?itm=1&USRI=behind+the+cloud)
* Borders (http://www.borders.com/online/store/TitleDetail?sku=0470521163)
* CEORead (http://800ceoread.com/book/show/9780470521168-Behind_the_Cloud)
* Wiley (http://www.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470535903.html)

Alle opbrengsten van het boek gaan naar de Salesforce.com Foundation.


Over salesforce.com
Salesforce.com is de zakelijke cloud computing onderneming. Het portfolio van Salesforce CRM-applicaties, beschikbaar op http://www.salesforce.com/products, heeft de wijze waarop bedrijven samenwerken en communiceren met hun klanten via sales, marketing en service, revolutionair veranderd. Met het Force.com-platform (http://www.salesforce.com/platform) kunnen klanten, partners en ontwikkelaars snel krachtige bedrijfsapplicaties bouwen waarmee ieder onderdeel van het bedrijf in de cloud kan draaien. Gebaseerd op salesforce.com's real-time, multi-tenant architectuur, bieden Salesforce CRM en Force.com de snelste weg naar klantsucces met cloud computing.

Vanaf 31 juli 2009 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 63.200 klanten, waaronder Allianz Commercial, Dell, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie http://www.salesforce.com/nl/