Ingezonden persbericht


Utrecht, 9 november 2009

Horkerig horecapersoneel ziet gast niet zitten

Welkom!

Boek geeft tips & trics voor gastvrouw en gastheer

Welkom! Gastvrijheid de sleutel tot succes

128 pagina's

ISBN 9789043912990

¤ 12,50

Aandacht voor gasten? Gasten? Welke gasten? Horecamedewerkers zien bezoekers in hun zaak vaak niet zitten. Het boek Welkom! Gastvrijheid, de sleutel tot succes leert de Nederlandse gastvrouw en -heer gastvrijer, hoffelijker en succesvoller met haar of zijn gasten om te gaan.

Veel gasten ergeren zich aan het dikwijls respectloze gedrag van horecapersoneel en voelen geen greintje gastvrijheid. Dit concluderen de auteurs van het boek Welkom! Gastvrijheid, de sleutel tot succes. In dit naslagwerk geven deskundigen Magda Berman en Jeannine Sok horecapersoneel en -ondernemers tips en adviezen over gastvrijheid. Hoe het zonder moeite beter kan, met als doel hierin succesvol te zijn - van snackbar om de hoek tot sterrenrestaurant.

'Kunt u mij vandaag nog helpen?' gaat dan tot het verleden behoren en gasten hoeven zich niet meer groen en geel te ergeren aan de manier waarop in Nederland maar al te vaak in de horeca wordt gewerkt. In het naslagwerk Welkom! staan alle onderwerpen die bij gastvrijheid van essentieel belang zijn, zoals goede omgangsvormen, gastenpsychologie, sociale vaardigheden, de gastvrijheidformule en de top 10 van gastvrijheid. En inspirerende interviews met onder meer Thérèse Boer, Didi Whitlau, Hajé de Jager, Ben Francooy, Roberto Payer, Dries van der Vossen, John Beeren en Ton Ververs.

Welkom! is niet alleen geschikt voor medewerkers uit de horeca, maar ook voor de zakelijke gastvrouw en -heer en voor mensen thuis.

Over de auteurs:

Magda Berman houdt zich al meer dan 25 jaar bezig met etiquette, heeft er inmiddels 7 boeken over geschreven waaronder Etiquette voor de 21ste eeuw en Zakelijke Etiquette, de sleutel tot succes. Ze geeft trainingen/workshops over dit onderwerp en begeleidt etiquettediners. Daarnaast heeft ze de Hoffelijkheidsprijs in het leven geroepen: een landelijke prijs voor mensen die hoffelijkheid en normen en waarden hoog in het vaandel hebben staan.

Jeannine Sok heeft gastvrijheid met de paplepel ingegoten gekregen, omdat haar ouders een eigen horecabedrijf hadden. Tijdens en na haar studie werkte ze in verschillende bijzondere horecabedrijven en voor de horecabond. Sinds enige tijd heeft ze haar eigen bedrijf en geeft ze training en advies in gastvrijheid en commerciële communicatie.




Ingezonden persbericht