Gemeente Venlo
Persbericht
Datum 10 november 2009
Nr. 197
Venlo Partners bouwt verder
Bestuur gaat op zoek naar extra middelen
Venlo Partners gaat in 2010 de imagocampagne verder uitbouwen. Ook de
evenementen en de binnenstad krijgen uiteraard veel aandacht. Projectleider Paul
Terpstra maakt daarnaast plannen voor een congres in de stad. "En verder gaan we
arrangementen ontwikkelen voor bezoekers en studenten aan beide zijden van de
grens, zodat ze de stad vaker gaan bezoeken en daar ook langer blijven."
Het bestuur van de stichting Venlo Partners bestaat uit mevrouw Nancy Aschman en de
heren Bert Haffmans en Geert Benders. Daarnaast is een Raad van Advies actief met de
burgemeester als voorzitter. Nancy Aschman is directeur internationale Corporate
Communicatie bij Océ. Bert Haffmans is algemeen directeur van Sormac en was eerder
voorzitter van de Kamer van Koophandel. Geert Benders is directeur van supermarkt Plus
Benders.
Venlo Partners is actief op drie gebieden: stads-, imago- en evenementenmanagement.
Structureel is een budget van 295.000 euro beschikbaar. Het (nieuwe) college zal in het
eerste kwartaal van 2010 in overleg treden met het bestuur van Venlo Partners over
structurele financiering van de kosten van de imagomanager en de gewenste verhoging van
het campagnebudget. Daarnaast is het de bedoeling dat privaat geld wordt gezocht. De
Floriade biedt bedrijven immers een uitgelezen kans om met de stad, zichzelf te profileren.
"Wij willen onze stad ontwikkelen tot een volwaardig centrum in de euregio," zegt wethouder
Peter Freij van citymarketing, imago en communicatie. "We gaan van een stad aan de grens
naar een stad in het midden. Bevolkingskrimp vrezen we niet. Duitse kooptoeristen weten
ons ook prima te vinden. Wel moeten we zorgen dat we aantrekkelijker worden als woon- en
werkstad voor hoger opgeleiden."
Mede hierom is dit jaar de Stichting Venlo Partners van start gegaan. De eerste voorwaarde
voor een sterker imago is bekendheid. Daarom houdt Venlo Partners zich in opdracht van de
gemeente bezig met citymarketing. Venlo wordt geprofileerd als een unieke, ambitieuze,
innovatieve en gastvrije stad. Een gezellige en boeiende thuisbasis waar ook de inwoners
zelf trots op kunnen zijn. De campagne-uitingen van Venlovertelt, Venlovernieuwt en
Venloverwelkomt hebben inmiddels binnen en buiten de regio de aandacht getrokken.
Het stadsmanagement werkt samen met de ondernemers in de binnenstad en boekte recent
successen met de straat voor straat-aanpak en de BedrijfsInvesteringsZone Venlostad (BIZ).
Organisatoren van evenementen weten inmiddels de evenementenmanager ook prima te
vinden.
EINDE PERSBERICHT
1