Weer meer klanten voor Vodafone Nederland in eerste half jaar

10/11/2009 08:23

Vodafone Libertel NV

Vandaag heeft Vodafone Nederland de halfjaarcijfers van fiscaal jaar 09/10 bekend gemaakt. Vodafone boekte een operationele omzet van EUR 971 miljoen. Dit is 1,4% meer dan dezelfde periode vorig jaar. Het klantenaantal groeide naar 4.708.000, 5,5% meer dan in de eerste helft van vorig fiscaal jaar.

Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland: "Ik ben blij dat in de eerste helft van dit jaar weer meer klanten voor Vodafone hebben gekozen. En dat is goed nieuws! Niet alleen voor ons, maar ook voor hen. We gaan klanten namelijk meer geven dan alleen een superieur netwerk en uitstekende service. Onze producten en diensten geven klanten de macht om barrières te overwinnen en zo meer uit hun leven te halen. We onderstrepen deze belofte met onze nieuwe pay off 'Power to you', als opvolger van 'Make the most of now'."

Mobiel internet

Op 24 september heeft Vodafone zijn 360 dienst aangekondigd, een set internetdiensten die toegankelijk is via de mobiele telefoon, PC of Mac. Vodafone 360 aggregeert de digitale levens van klanten, waaronder sociale netwerken, app's, kaarten en muziek en biedt mogelijkheden om digitale content te kopen via de telefoonrekening. In de huidige wereld van sociale netwerken stelt Vodafone 360 mensen in staat meer uit hun leven te halen, contacten te onderhouden en ervaringen te delen.

Na een spannende finale tussen Britse en Nederlandse mobiel internet start-ups op 25 september tijdens PICNIC Amsterdam, heeft Vodafone Layar als winnaar uitgeroepen van de Mobile Clicks competitie. Layar won EUR 75.000 voor zijn reality browser, MobiPicture won EUR 50.000 met een tweede plaats en Woobius werd derde en won EUR 25.000.

Zakelijke markt

In het zakelijke segment heeft Vodafone Nederland de integratie van The Network Factory (TNF), dat in 2006 werd overgenomen, voltooid. Vanaf nu worden TNF producten en diensten op het gebied van vaste telefonie en data aangeboden onder Vodafone label.

Op het gebied van geïntegreerde IP-diensten voor date en telefonie groeide het aantal orders aanzienlijk. Door een beheerd IP-VPN te combineren met Office Voice diensten krijgen klanten één beheerd netwerk. Dit bespaart niet alleen tijd, geld en moeite, maar biedt ook overzicht in een toekomstgerichte communicatie-infrastructuur.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

In september heeft Vodafone Nederland de MeerJarenAafspraak3 ondertekend. Hiermee committeert Vodafone zich om tot 2020 ieder jaar 2% energie-efficiency te realiseren. Vodafone Group heeft als doel om in 2020 de totale CO2-emissie van het bedrijf met 50% te verlagen ten opzichte van 2006/2007. In Nederland worden daarom verschillende maatregelen genomen, waaronder het reduceren van energieconsumptie van het netwerk, het gebruiken van groene stroom, het ontmoedigen van autogebruik en het stimuleren van openbaar vervoer onder medewerkers.

Enkele resultaten van het afgelopen half jaar: in Nederland bespaarde Vodafone 100.000 liter op brandstof voor leaseauto's, 27% op papiergebruik (vergelijkbaar met 85 bomen) en werden 50% minder kilometers gevlogen (vergelijkbaar met een CO2-uitstootreductie die 8125 bomen een jaar zouden kosten om tot zuurstof te transformeren).

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl