Ingezonden persbericht


Persbericht

---

Visa verlengt sponsoring van Olympische Spelen tot en met 2020
---

Amsterdam, 10 november 2009 - Visa Inc., weereldwijde sponsor van de Olympische Spelen, heeft vandaag aangekondigd de sponsoring van de Olympische Spelen te verlengen voor een periode van acht jaar. Door de verlenging van de sponsoring behoudt Visa de rechten die de onderneming sinds 1986 geniet en blijft Visa de enige betaalkaartenorganisatie die de Spelen sponsort. Enkel de Visa betaalproducten zijn geldig tijdens de vier Olympische Spelen die volgen op de Olympische Spelen in London in 2012. Dat zijn de Olympische Winterspelen in Sotsji, Rusland, in 2014, de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, Brazilië, in 2016, evenals de Olympische Winterspelen van 2018 en de Olympische Zomerspelen van 2020.

De aankondiging van de verlenging werd bekend gemaakt tijdens de formele ondertekening van het sponsorcontract door de Group President van Visa Inc., Rupert Keeley, en voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité, Jacques Rogge, in Moskou, Rusland.

Gedurende de laatste twaalf Olympische Spelen heeft de sponsoring van Visa ertoe geleid dat het als merk met het grootste marktaandeel ter wereld nog sterker is geworden. Door het nieuwe contract kan Visa aanvullende voordelen aan haar leden en hun kaarthouders en winkeliers bieden, zoals de uitbreiding van verkooppunten, exclusieve acceptatieprogramma's voor transacties die aan de Olympische Spelen gerelateerd zijn, en uitgebreide toegang tot unieke ervaringen, die leden van Visa aan hun klanten kunnen aanbieden via de Visa marketingcampagnes.

'Dankzij de Olympische Spelen krijgen we wereldwijd enorme aandacht en toegang tot praktisch elke demografische groep,' zei Antonio Lucio, marketing directeur van Visa Inc.. 'De Olympische Spelen leveren ook tastbare en bewezen voordelen voor zakelijke ontwikkeling op voor Visa, diens leden en partners. De activiteiten van leden rond de Olympische Spelen in Beijing in 2008, waar meer dan 573 klanten in 41 landen bij betrokken waren, tonen de universele aantrekkingskracht van dit grote evenement, waar wij graag ons merk aan verbinden.'

IOC-voorzitter Jacques Rogge zei: 'Onze samenwerking met Visa geeft blijk van een gedeelde betrokkenheid: betrokkenheid met de toekomst van de jeugd en de sport, met de toekomst van de Olympische Spelen en met het verstevigen van de door ons gerespecteerde Olympische idealen en waarden. Namens het IOC, de 205 nationale olympische comités wereldwijd, en de atleten zelf, wil ik graag Visa, diens klanten en partners bedanken voor hun toewijding die reikt tot aan de Olympische Spelen van 2020.'

'In het begin van onze olympische sponsoring, ging het ons voornamelijk om het promoten van onze exclusieve acceptatie tijdens de Spelen. Nu maken wij gebruik van het platform dat de sponsoring ons biedt voor het promoten van de voordelen van het gebruik van Visa in plaats van contant geld en cheques en voor het bevorderen van de ontwikkeling en verbetering van de betalingsinfrastructuur in de olympische gastlanden', aldus Antonio Lucio.

Visa heeft over de gehele wereld een aantal programma's in het leven geroepen waarmee olympische teams en atleten tijdens hun aanloop naar de Spelen worden ondersteund. Visa was ook de eerste olympische partner wereldwijd die marketingcampagnes opzette die gekoppeld werden aan de steden waar de Olympische Spelen plaatsvonden.

Visa behoudt ook de categorische rechten op alle 205 nationaal olympische comités en hun olympische teams over de wereld. Deze rechten omvatten ook het gebruik voor reclame- en promotiedoeleinden van de olympische symbolen en het beeldmerk van de Olympische Spelen , alsook de symbolen van de nationale en internationale olympische comités.

# # # #

Noot van de redactie

Voor Olympisch beeldmateriaal, video's en andere content te bekijken en te downloaden: www.thenewsmarket.com/visa. Over Visa Inc.
Visa Inc. exploiteert 's wereld grootste elektronische betaalnetwerk voor de detailhandel waarin ze verwerkingsdiensten en platformen voor betaalproducten aanbiedt. Dit omvat consumptief krediet, debet-, prepaid-, en zakelijke betalingen, die aangeboden worden onder de merken Visa, Visa Electron, Interlink en PLUS. Visa geniet onovertroffen wereldwijde acceptatie, en Visa/PLUS is één van de grootste netwerken van geldautomaten ter wereld, dat in meer dan 200 landen toegang biedt tot contant geld in de lokale munteenheid. Voor meer informatie, kijk op www.corporate.visa.com

Over Visa Europa
Er zijn ruim 360 miljoen debet-, credit- en zakelijke Visa kaarten in omloop in Europa. Deze kaarten zijn gebruikt voor aankopen en geldopnamen ter waarde van ¤ 1,3 trriljoen in de twaalf maanden voorafgaande aan juni 2008. 11,4% Van alle consumentenaankopen in Europa wordt met een Visa kaart gedaan.

Visa Europa is een coöperatie die door 4.600 Europese banken wordt beheerd, welke is verenigd in juli 2004. In oktober 2007 is Visa Europa, door een exclusieve, onherroepelijke en eeuwige licentie, volledig onafhankelijk geworden van het wereldwijde Visa Inc.

Als toegewijde Europese organisatie kan Visa snel inspelen op de specifieke marktbehoeften van Europese banken, hun klanten en retailers. Visa kan zo tevens aan de doelstelling van de Europese Commissie voldoen om een echte interne markt voor betalingen te creëren.

Visa wordt wereldwijd geaccepteerd. Bovendien is het Visa/Plus betaalautomaatnetwerk één van werelds grootste netwerken dat in meer dan 170 landen toegang biedt tot contant geld in de lokale munteenheid.

Voor meer informatie, kijk op www.visa.nl.

-----------------------------------