Ingezonden persbericht


FOCUS zorgt voor een verhoogde tevredenheid onder COLT partners in 2009

82% van de partners verwacht meer zaken te gaan doen met COLT

Amsterdam, 10 november 2009 - COLT, een toonaangevende Europese aanbieder van zakelijke communicatiediensten, heeft vandaag bekendgemaakt dat haar partners het vernieuwde partnerprogramma erg waarderen en hier ook hun voordeel mee doen. Uit het meest recente onderzoek naar de tevredenheid onder de partners van COLT, blijkt dat de Europese partners in 2009 meer tevreden zijn over COLT dan ooit tevoren.

Aan het onderzoek, waarin werd gevraagd naar een beoordeling van onder andere accountmanagement, netwerkprestaties, marketingondersteuning en de beschikbare producten- en services, hebben 164 Europese COLT-partners deelgenomen. De resultaten tonen aan dat sinds het vorige partner tevredenheidsonderzoek, uitgevoerd in 2007, COLT op ieder gebied beter scoort dan twee jaar geleden. 82% van de partners geeft zelfs aan dat ze hun samenwerking met COLT 'waarschijnlijk' of 'zeer waarschijnlijk' op korte termijn zullen uitbreiden. Ook blijkt uit het onderzoek dat er bepaalde gebieden zijn waar een toename van de investeringen de tevredenheid onder de partners verder zal laten stijgen in het komende jaar. Om een nog betere business partner te worden, zullen deze gebieden de komende maanden zeker een aandachtspunt zijn voor COLT.

In december 2008 lanceerde COLT haar nieuwe partnerprogramma Community. Binnen dit programma wordt de relatie met partners verder uitgebouwd met behulp van een groot aantal tools en initiatieven. Daarnaast worden met COLT online veel van de bedrijfsprocessen toegankelijk via het internet; van leads en mogelijkheid tot order-tracking en accountmanagement. Deze service gerichte aanpak heeft in belangrijke mate gezorgd voor de verhoogde partnertevredenheid, maar COLT is ervan overtuigd dat het nog beter kan.

"We hebben een lange geschiedenis op het gebied van prijswinnende klantenservice, dus het was goed om te zien dat ook onze partners COLT beter beoordelen dan ooit tevoren", zegt Gary Moore, Senior Manager Channel Partners bij COLT. "Community speelde een essentiële rol bij de verschuiving van tevredenheid, hierin komt alles wat we onze partners te bieden hebben samen, waardoor ons aanbod overzichtelijker wordt en het nog gemakkelijker is om zaken met ons te doen. De nieuwe tools en initiatieven hebben de partnerervaring ook verbeterd, maar met name COLT online heeft de gehele werkwijze vernieuwd en verbeterd. Doordat veel bedrijfsprocessen nu online toegankelijk zijn, hebben wij voor onze partners een 'one-stop-COLT-shop' gecreëerd, waar alles wat ze nodig hebben op een centrale plek te vinden is. Bovendien heeft dit systeem ervoor gezorgd dat onze accountmanagers minder administratief werk hoeven te doen, zodat ze meer tijd aan de partners kunnen besteden om ervoor te zorgen dat zij optimaal voordeel halen uit het COLT-aanbod."

"De feedback over mogelijke verbeterpunten is ook zeer waardevol en vormt de basis van onze inspanningen in 2010. Door investeringen te blijven doen op het gebied van bijvoorbeeld training en klantenservice, kunnen onze partners in de toekomst nog meer van ons verwachten."

In 2010 zal COLT de ondersteuning van haar partners verder uitbreiden met de lancering van een e-order- en een offertesysteem, waarmee partners online prijzen en offertes kunnen opvragen. Deze aanvullingen zijn erop gericht het bestelproces, de servicelevering en de klantenservice verder te verbeteren.

De MKB-divisie van COLT heeft een reeks producten speciaal voor het MKB in de markt gezet, waaronder VoIP Access for Resellers en professionele services zoals netwerk audits en servicemanagement. Elk product is specifiek ontwikkeld met oog op het MKB en is meer dan een vereenvoudigde versie van een grootzakelijk product. Daarnaast heeft COLT haar prijswinnende ethernet aanbod uitgebreid met betaalbare dekking in gebieden zonder glasvezelverbindingen. Dit is een belangrijke stap voor het MKB-segment, waar slechte verbindingen of een veel te hoog prijskaartje voor dergelijke diensten niet ongewoon zijn. Partners hebben toegang tot een geweldig portfolio MKB-producten en zijn beter uitgerust om de uitdagingen van hun klanten aan te gaan.

Het onderzoek naar de tevredenheid van de COLT partners werd gehouden in juni 2009 onder partners in Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.


- einde -

Over COLT

COLT is een toonaangevende Europese aanbieder van zakelijke telecommunicatie diensten. COLT is gespecialiseerd in het leveren van data, spraak and managed services aan grote bedrijven, de middenzakelijke markt en wholesale klanten. COLT heeft in 13 landen een netwerk van 25.000 km, inclusief metropolitan area netwerken in 34 grote Europese steden met directe glasvezel verbindingen naar 15.000 gebouwen en 19 COLT datacentra.

COLT Telecom Group S.A. staat genoteerd op de London Stock Exchange (COLT). Meer informatie over COLT en haar diensten kunt u vinden op www.colt.net.