Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

STEPPIN' OUT KIEST VOOR USP MARKETING PR

Amsterdam, november 2009 - Steppin' Out is de Nederlandse kledingketen met een Anglo-Amerikaanse collectie voor mannen en vrouwen met als uitgangspunt value for money. Per 1 november 2009 gaat dit kledingbedrijf een samenwerking aan met USP Marketing PR. Het doel is om middels PR strategieën de naamsbekendheid te vergroten en het verjongende imago van Steppin' Out te promoten. Het gaat er om dat nóg meer Nederlanders weten waar Steppin' Out voor staat: een stijlvolle manier van kleden, vaak met een knipoog naar een academisch verleden en tegelijkertijd betaalbaar zijn ten opzichte van vergelijkbare merkkleding. Dit alles zonder concessies te doen aan de kwaliteit.

Gerard Werkhoven, oprichter van Steppin' Out: "We zijn in 1983 gestart als een typische studentenwinkel. Naast rokkostuums, galajurken en schoenen, verkochten we veel 'second-hand' jasjes. Deze jasjes, van Amerikaanse origine, legden de basis voor onze Anglo-Amerikaanse stijl. Inmiddels zijn we gegroeid tot een modern bedrijf met 12 vestigingen door het hele land en een Internet winkel. Steppin' Out is door de jaren heen een toonaangevend merk geworden".

Onder het eigen merk brengt Steppin' Out een brede collectie voor mannen én vrouwen. Het uitgangspunt is om 'value for money' te bieden; betaalbaar zonder concessie aan de kwaliteit. Bovendien wordt de Steppin' Out-collectie ieder seizoen aangevuld met collecties van een aantal bekende merken, zoals Amagansett, Armaleder, River Woods, Gaastra, North Sails, Scapa Sports en Jo & Co Sport.

Annelies Putman Cramer, Creative Director en partner van USP: "Steppin' Out heeft soms een te ouwelijk imago. Het is nog niet bekend genoeg dat er ook voor de jongere doelgroep zeer goed betaalbare kleding wordt aangeboden. Dat is jammer en dat gaan we veranderen. Ook lijkt men niet op de hoogte van het ruime aanbod van accessoires. Van loungepants, tie-belts, tassen, shawls tot rugbysokken, dassen en manchetknopen. Wij verwachten dat onze PR & Marketing activiteiten zullen bijdragen aan de bekendheid met het jongere imago en vergroting van de naamsbekendheid van Steppin' Out".

Steppin'Out heeft nu 12 vestigingen in: Amsterdam (2), Amersfoort, Utrecht, Den Haag, Arnhem, Bussum, Breda, Haarlem, 's Hertogenbosch, Laren en Rotterdam. De collectie bestaat onder andere uit de merken: Amagansett, River Woods, Gaastra, North Sails, Scapa Sports en Jo & Co Sport. Voor meer informatie en webwinkel zie: www.steppinout.nl