Blauw Research


---

Gouden Spreekbuis 2009 voor AEGON
Rotterdam , 11 november 2009
AEGON heeft de Gouden Spreekbuis 2009 gewonnen, Obvion is naar huis gegaan met de Performance Award. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de geldverstrekker die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt. AEGON heeft zijn sterke positie te danken aan onder meer een verbeterde dienstverlening en het bieden van concurrerende producten tegen scherpe rentes. AEGON heeft niet alleen een goede ontwikkeling doorgemaakt, maar heeft ook voor 2010 de beste voorkeurspositie. De Performance Award is een nieuwe prijs voor de geldverstrekker met de beste dienstverlening. Obvion heeft laten zien een goede dienstverlener te zijn en weet zich het meest van haar concurrenten te onderscheiden door afspraken na te komen en dankzij een goede administratie en snelle afhandeling. Obvion is de verstrekker met de kortste gepercipieerde wachttijd voor offertes.

De nominaties en uiteindelijke winnaars baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2009. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder intermediairs.
De andere drie genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, ASR Verzekeringen, Delta Lloyd en Florius ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. Delta Lloyd is enorm gegroeid op het gebied van bekendheid. Tevens heeft Delta Lloyd een plek in de top drie van favoriete verstrekkers weten te bemachtigen en verdient daarmee de Zilveren Spreekbuis. De nieuwe ASR campagne die het intermediair een steun in de rug biedt, heeft direct positief effect op de waardering van haar huidige relaties en op het imago van ASR Verzekeringen. Florius, de winnaar van de Gouden Spreekbuis in 2008, heeft haar sterke imago ten opzichte van de concurrentie weten te behouden, met name als het gaat om het nakomen van afspraken is haar positie sterk.

De andere genomineerden voor de Performance Award, AEGON en WestlandUtrecht hebben net als winnaar Obvion laten zien dat zij hun offertetraject goed op orde hebben.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2009 en de Performance Award vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2009. Het seminar werd gehouden in het Zalmhuis in Rotterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende organisaties in Nederland.