Blauw Research
---
Gouden Spreekbuis 2009 voor AEGON
Rotterdam , 11 november 2009
AEGON heeft de Gouden Spreekbuis 2009 gewonnen, Obvion is naar huis
gegaan met de Performance Award. De Gouden Spreekbuis, een initiatief
van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de
geldverstrekker die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt. AEGON
heeft zijn sterke positie te danken aan onder meer een verbeterde
dienstverlening en het bieden van concurrerende producten tegen
scherpe rentes. AEGON heeft niet alleen een goede ontwikkeling
doorgemaakt, maar heeft ook voor 2010 de beste voorkeurspositie. De
Performance Award is een nieuwe prijs voor de geldverstrekker met de
beste dienstverlening. Obvion heeft laten zien een goede
dienstverlener te zijn en weet zich het meest van haar concurrenten te
onderscheiden door afspraken na te komen en dankzij een goede
administratie en snelle afhandeling. Obvion is de verstrekker met de
kortste gepercipieerde wachttijd voor offertes.
De nominaties en uiteindelijke winnaars baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2009. Dit
onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder
intermediairs.
De andere drie genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, ASR
Verzekeringen, Delta Lloyd en Florius ontvingen van Blauw Research een
Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. Delta Lloyd is enorm gegroeid
op het gebied van bekendheid. Tevens heeft Delta Lloyd een plek in de
top drie van favoriete verstrekkers weten te bemachtigen en verdient
daarmee de Zilveren Spreekbuis. De nieuwe ASR campagne die het
intermediair een steun in de rug biedt, heeft direct positief effect
op de waardering van haar huidige relaties en op het imago van ASR
Verzekeringen. Florius, de winnaar van de Gouden Spreekbuis in 2008,
heeft haar sterke imago ten opzichte van de concurrentie weten te
behouden, met name als het gaat om het nakomen van afspraken is haar
positie sterk.
De andere genomineerden voor de Performance Award, AEGON en
WestlandUtrecht hebben net als winnaar Obvion laten zien dat zij hun
offertetraject goed op orde hebben.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2009 en de Performance Award
vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter
gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk
HypotheekVerstrekkers 2009. Het seminar werd gehouden in het Zalmhuis
in Rotterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers en
product- en communicatiemanagers van de grootste
hypotheekverstrekkende organisaties in Nederland.