Ingezonden persbericht


WIC Nieuwsbriefvoor wijnprofessionals

Baarsma Wine Group lanceert revolutionair wijnconcept:94 wines

Hilversum, 10 november 2009 - Baarsma Wine Group Holding, toonaangevende wijndistributeur in Europa, lanceert vandaag een geheel nieuw en spectaculair wijnconcept: www.94Wines.com. De website voor de aanstormende wijnliefhebbers die zich graag laten bedienen via internet en hun social networks.

Via 94Wines kan de jonge wijnliefhebber via de WineID test op eenvoudige wijze vaststellen welke wijn het beste bij hem past. De flessen kunnen bovendien in het bestelproces worden voorzien van een 'message on a bottle'. Met een unieke QR code (Quick Response) kan een persoonlijke boodschap meegestuurd worden zoals een foto, tekst of video.

Hiermee geeft Baarsma Wine Group op een unieke manier invulling aan haar streven naar groei, vernieuwing en innovatie. Met 94Wines wordt op een geheel eigen manier vorm en inhoud gegeven aan zowel de benadering van de wijncategorie als de nieuwe generatie wijnliefhebbers.

Mijn wijn
De kwaliteitswijnen van 94Wines.com zitten in een eigentijdse fles zonder traditionele labels, maar mét nummers en herkenbare kleuren. Welke wijn in de smaak valt, is eenvoudig te achterhalen. Op de site 94Wines.com, of via een iPhone, kan de consument namelijk een WineID test doen. Door slechts 6 korte vragen te beantwoorden kan de consument snel en makkelijk achterhalen wat zijn favoriete wijn is. Vervolgens worden deze details opgeslagen in een persoonlijk profiel, zodat ook vrienden en kennissen weten welke wijn gewaardeerd wordt als ze een mooie fles cadeau willen geven.

Persoonlijke boodschap
94Wines.com maakt gebruik van de nieuwste technieken. Zo is het mogelijk om via de site een fles wijn te voorzien van een persoonlijke boodschap. Van deze boodschap - of dat nu een tekst, foto of filmpje is - wordt door 94Wines een QR code gemaakt welke de consument terug kan vinden op de wijnfles. Als de ontvanger met zijn mobiele telefoon een foto van deze code maakt, of op de website intypt, kan hij de boodschap zien.

Het brein achter de wijn
94Wines is een gezamenlijk concept uit de koker van Baarsma Wine Group Holding B.V. en twee jonge ondernemers Sander de Jonge (24) en Lucas Tieleman (24). In januari 2009 lanceerden zij hun bedrijf, CreatAd, een online platform dat zich richt op User Generated Advertising. Zij houden zich bezig met het lanceren van innovatieve concepten in 'traditionele' markten.

Kijk voor meer informatie op www.94Wines.com.


- Einde bericht -

Voor meer informatie dient u contact op te nemen met:


Ingezonden persbericht