persbericht
Wenskaarten 'Beterschap' met stip op nummer 1
Waar tot voor kort de wenskaart 'van harte gefeliciteerd' nog het meest populair was, blijft deze nu ver achter bij de beterschaps-kaart. Tijdschriftendistributeur Sellvia signaleert bij het online cadeau geven van tijdschriften de laatste vier weken een stijging van ruim 600% in beterschaps-kaarten.
Sellvia is distributeur van magazines gericht op de online verkoop. Vanuit het distributiecentrum in Hilversum verzorgt zij voor de webshops van onder andere
gebruik wenskaarten aug/sept 2009
van harte gefeliciteerd
voor jou
veel leesplezier
zomaar
beterschap
31%
24%
22%
14%
9%
gebruik wenskaarten okt/nov 2009
beterschap
van harte gefeliciteerd
voor jou
veel leesplezier
zomaar
van Sinterklaas
56%
18%
12%
9%
3%
2%
Henk Bemboom van Sellvia: "De laatste weken zien we bij het cadeau geven van tijdschriften in toenemende mate het - wat wij noemen - 'grieppakket' voorbijkomen. De consument bestelt online gemiddeld zo'n twee tot drie tijdschriften, laat het verpakken in cadeaupapier en voegt een persoonlijke boodschap op de beterschapskaart toe. Vervolgens geeft men aan naar wie het verstuurd moet worden. Het 'grieppakket' is qua keuze van titels moeilijk te definiëren. Over het algemeen zijn het toptitels gecombineerd met special interest magazines, met in de meeste gevallen een puzzelblad."
De enige site waarbij de beterschapskaart achterblijft is
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -