Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Enorme groei telecomsegment M4N

Amsterdam, 11 november 2009 - Tegen de algemene neergaande trend in, groeit het telecomsegment van affiliate marketing netwerk M4N harder dan ooit. Het bedrijf heeft inmiddels alle Nederlandse providers aan zich weten te binden en verwacht dit jaar 100.000 telecom-orders te boeken.

De telecomsector werd flink getroffen door de financiële crisis. Zo is de wereldmarkt voor mobiele telefoons in een jaar tijd met maar liefst twaalf procent gedaald. In het eerste kwartaal van 2009 zijn er 35 miljoen mobiele telefoons minder verkocht dan in het eerste kwartaal van 2008. De vraag naar Smartphones, SIM-only en mobiel internet neemt echter nog steeds toe.

Een andere trend is dat zowel consumenten als zakelijke gebruikers hun abonnementen steeds vaker online afsluiten. De telecomadverteerders en -affiliates van M4N profiteren hiervan. Het aantal telecomadverteerders is bij M4N de afgelopen twee jaar verdubbeld. In 2007 waren het er nog 21, dit jaar heeft het netwerk 45 telecomaanbieders - shops en providers - in zijn portefeuille. Op dit moment is M4N het enige netwerk in Nederland dat alle providers aan zich heeft weten te binden. 'We verwachten dat we dit jaar een mijlpaal behalen van ruim 100.000 telecomorders zowel van consumenten als zakelijke gebruikers die via internet een abonnement afsluiten of een mobiele telefoon kopen', aldus Tim Markestein, verantwoordelijk voor het telecomsegment binnen M4N.

Voor M4N is het telecomsegment altijd een speerpunt geweest. Het bedrijf werkte hard om het serviceniveau voor dit segment te verhogen. Het bedrijf heeft een groot Telecom-team en ziet zijn toegevoegde waarde in het directe contact met de affiliates, het inwilligen van technische wensen, het opbouwen van datafeeds en het bedenken van marketingconcepten. 'We denken graag mee over waar nog groei vandaan te halen valt en hoe we dat eruit kunnen halen. We hebben veel kennis van de telecommarkt en weten waar de kansen liggen', besluit Thomas Joosten, algemeen directeur van M4N.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.