Audax
Persbericht
Amsterdam, 11 november2009
1000ste HP/De Tijd
Deze week ligt de 1000ste editie van het opinieweekblad HP/De Tijd in de winkel. Het
betreft een speciale jubileumuitgave van 204 pagina's - de dikste HP/De Tijd ooit.
De eerste editie van HP/De Tijd kwam op 14 september 1990 uit. Het blad ontstond uit
een fusie van de weekbladen Haagse Post en De Tijd. Deze week verschijnt het 1000ste
nummer van het blad. In die jubileumuitgave heeft de redactie de beste en meest
spraakmakende interviews, reportages en verhalen nog eens verzameld. Zo bevat het blad
onder andere het artikel 'Er is iets mis met de islam' uit 2001(!), het onthullende
Margarita-interview, een ontluisterend portret van 'billentikker' Ruud Lubbers, het egodocument
'Memoires van een cokesnuiver' van Ad Fransen en het interview dat het
begin van het einde bij de VVD inluidde voor Geert Wilders met het beroemde citaat "Ik
lust die hoofddoekjes rauw".
Volgens hoofdredacteur Jan Dijkgraaf is het 1000ste nummer een dubbel statement.
"Enerzijds plaatst het de lat voor de huidige redactie: het niveau van het beste uit het
verleden moet elke week ons streven zijn. HP/De Tijd weer spraakmakend maken, dat
beschouw ik als mijn persoonlijke missie. Anderzijds geven we met het uitbrengen van
het dikste nummer in de geschiedenis van dit blad, 204 pagina's, aan dat we economisch
weer springlevend zijn". Het jubileumnummer van HP/De Tijd (week 46) ligt vanaf
woensdag 11 november drie weken lang in de winkel.
HP/De Tijd is een uitgave van Audax Publishing onder andere ook uitgever van:
AvantGarde, Glossy, Girlz!, Stars, Royalty, Diva, Weekend, Vriendin, PRiMO en
Aktueel MAN. Audax Publishing is onderdeel van het in Gilze gevestigde familiebedrijf
Audax wat zich naast het uitgeven vooral richt op de distributie en verkoop van gedrukte
media.
(einde persbericht)
Audax