Ingezonden persbericht


Datum: 11 november 2009

NUzakelijk.nl grootste zakelijke nieuwssite

Amsterdam, 11 november 2009 - NUzakelijk.nl, de zakelijke nieuwssite van NU.nl, mag zich de grootste zakelijke nieuwssite van Nederland noemen. Met een maandelijks bereik van 5,5% (Bron: STIR, september 2009), 750.000 unieke bezoekers en 5,2 miljoen pageviews per maand laat NUzakelijk.nl andere zakelijke sites als De Financiële Telegraaf (DFT.nl) en Z24.nl achter zich.

Eén van de aanleidingen van de recente sterke stijging in het bereik van NUzakelijk.nl in september is de Prinsjesdag special. De stijgende lijn zet door in oktober met al het nieuws omtrent het faillissement van DSB. Sophie Croonen, product manager NUzakelijk.nl: "Uit onderzoek in samenwerking met Metrixlab blijkt dat ook de merkbekendheid en de merkvoorkeur voor NUzakelijk.nl het grootst is. 'Beurs' is de best bezochte rubriek op NUzakelijk.nl. Maar ook de serie 'Topmanagers' waar topbestuurders insights geven over hoe zij hun bedrijf leiden en welke problemen ze daarbij tegen komen, draagt bij aan het succes van NUzakelijk.nl."

BERICHT VOOR DE REDACTIE