Nieuwe mogelijheden voor huizenverkopers met Woontje


DEN HAAG, 20091111 -- Vandaag is de online dienst "Woontje.nl" gelanceerd. Woontje helpt particulierenmet het verkopen van hun woning middels het aanbieden van informatie en diensten, zoals de mogelijkheid gratis een website aan te maken. Op de persoonlijke website kan de verkoper de woning onder andere presenteren middels foto´s, video en een 3d rondleiding.

Woontje speelt in op de behoefte van particulieren om steeds meer zelf te doen. Het doel van Woontje is dan ook om consumenten te voorzien van hulpmiddelen om een huis succesvol te kunnen verkopen. Naast advies en documentatie zoals standaard koopovereenkomsten zal Woontje diverse mogelijkheden bieden om het huis onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers. Zo is middels de website een domeinnaam aan te maken, zoals "Dorpstraat1.IsTeKoop.NU" of "mooiewoning.woontje.nl". Deze domeinnaam is vervolgens te gebruiken voor advertenties. Woontje zal ook mogelijkheden gaan bieden om o.a. uithangborden, stickers en flyers te bestellen en online te adverteren.

Wij vroegen de directeur van Woontje, Mitch Dubbeling naar het verschil met andere huizensites: "Woontje wil niet het totale beschikbare huizenaanbod tonen, zoals Funda en vergelijkbare sites. Woontje wil iedere huizenverkoper een eigen plek op internet bieden om zijn huis onder de aandacht te brengen. Hier kan een huis gepresenteerd worden zonder reklame en zonder afleiding en suggesties naar andere woningen in buurt in dezelfde prijsklasse. Hiernaast helpen we ook met tips voor het schrijven van advertentieteksten, het maken van de beste foto's en bieden we bijvoorbeeld mogelijkheden voor een gratis woonstyle consult voor een goede presentatie van het huis. Woontje is dus een service die volledig gericht op mensen die hun huis willen verkopen".

Naast het bieden van tips en hulpmiddelen om een huis te verkopen, zal Woontje ook diensten van andere organisaties gaan toevoegen aan de site. Zo wordt er nu gewerkt aan de mogelijkheid om (lokale) ondernemers hun diensten aan te laten bieden via de site. De belangrijkste voorwaarde is dat deze diensten moeten aansluiten bij de behoeften van woningverkopers. Mitch Dubbeling geeft aan: "In eerste instantie dachten we aan schilders of woningfotografen die binnen een bepaalde regio hun diensten kunnen aanbieden, maar als je er langer over nadenkt blijkt er een breeds scala aan bedrijven die waardevolle diensten kunnen aanbieden". Door een klein percentage te vragen aan deze aanbieders verwacht Woontje in de toekomst voldoende inkomsten te genereren om de dienstverlening verder te kunnen uitbreiden.





Ingezonden persbericht