Human Inference lanceert HIquality Data Improver


Eén geïntegreerde oplossing voor het bereiken van betere datakwaliteit

ARNHEM, 20091111 -- Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, introduceert de HIquality Data Improver. Deze oplossing helpt organisaties bij het samenvoegen van verschillende externe en interne adressenlijsten tot één kwalitatief hoogwaardig bestand. Het ontdubbelen, matchen, standaardiseren en samenvoegen van bestanden is geïntegreerd in één oplossing. Human Inference, vooral bekend om haar oplossingen voor permanente kwaliteitscontrole, levert met de HIquality Data Improver een oplossing voor eenvoudige initiële bestandschoning.

Gebruikers kunnen, zonder ondersteuning van de IT-afdeling, direct een schoon bestand genereren. Met als resultaat bijvoorbeeld een tot wel 20 procent effectievere marketingcampagne of een kwalitatief hoogwaardig bestand dat de basis is voor systeemmigraties. Deze webgebaseerde oplossing integreert eenvoudig met alle systemen, zodat de opgeschoonde data kan worden hergebruikt.

Vincent van Hunnik, Chief Marketing Officer bij Human Inference: "Veel organisaties worstelen met hetzelfde probleem. Zij voeren bijvoorbeeld marketingcampagnes of fraudecontroles uit op basis van verschillende externe en interne bestanden. Deze zijn vaak nog niet geïntegreerd in één systeem, waardoor het bewerken enorm tijdrovend is. En om hiervoor elke keer de IT-afdeling in te schakelen of een project te beginnen is natuurlijk geen optie. De HIquality Data Improver zorgt ervoor dat organisaties kunnen beschikken over unieke, gestandaardiseerde en foutloze contactdata. Tot wel 98 procent van het bestand wordt automatisch gecorrigeerd en aangevuld. Gebruikers kunnen zich nu weer direct richten op hun core activiteiten."

Functies
De HIquality Data Improver biedt diverse functies. Gebruikers kunnen verschillende bestanden importeren, één kwalitatief hoogwaardige relatiebestand genereren, gegevens ontdubbelen, een visueel overzicht krijgen van de kwaliteit van de geïmporteerde gegevens en rapporteren over de kwaliteit van aangekochte bestanden. Dit zorgt voor verhoogde klanttevredenheid, effectievere marketingcampagnes en slimme matching met verschillende zwarte lijsten om fraude te voorkomen. Bovendien wordt het aantal handmatige (na)bewerkingen verminderd en de betrouwbaarheid van de gegevens vergroot.

Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van gegevens verbetert en vervuiling voorkomt. De software is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking die gebruikmaakt van landspecifieke kennis. Daarnaast kunnen gegevens vanuit verschillende databronnen geïntegreerd worden. De oplossingen zijn toegesneden op grote databases en bedrijfskritische systemen waarbij goede gegevenskwaliteit essentieel is.

Meer dan 250 bedrijven zetten de Human Inference oplossingen in voor het bereiken van customer intimacy, operational excellence en compliance. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn immers een harde voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan regelgeving, opsporing van fraude en efficiënte zoekprocessen in call centers.

Naast het hoofdkantoor in Arnhem heeft Human Inference vestigingen in Engeland, Duitsland en België en vertegenwoordigingen in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Maleisië. Human Inference software is in gebruik bij, onder andere AEGON, Allianz, ANWB, Achmea, Informa, Ministry of Justice, Essent, ING Group, KPMG, KPN, SenterNovem, De Telegraaf, MesseMünchen en Wehkamp. Voor meer informatie: www.humaninference.com.





Ingezonden persbericht