Ingezonden persbericht


Capelle aan den IJssel beste digitale dienstverlener in Overheid.nl Monitor Inter Access-klant zet met succes WebNext Midoffice Suite in

Hilversum, Capelle aan den IJssel, 11 november 2009 - De gemeente Capelle aan den IJssel biedt burgers via haar website de beste digitale dienstverlening en voorzieningen. Dat blijkt uit het jaarlijkse overzicht van Overheid.nl Monitor. Deze ranglijst houdt van alle Nederlandse gemeenten, provincies, waterschappen en ministeries bij welke diensten zij via het internet aanbieden. De ranglijst is een van de middelen die de landelijke overheid inzet om de dienstverlening aan burgers te verbeteren en overbodige regels voor burgers, bedrijven en overheidsinstellingen terug te dringen. Capelle aan den IJssel stond vorig jaar op de elfde plaats.

De gemeente Capelle aan den IJssel zet voor de digitale dienstverlening sinds 2006 de WebNext Midoffice Suite van Inter Access in. Deze oplossing biedt geïntegreerde front- en midoffice-functionaliteit en integratie met een groot aantal platforms van diverse andere leveranciers, zoals PinkRoccade, Centric, Meurs (A-RIS), Terb IT (TMare), Beheer Visie (Melddesk/RS8), Alfresco (WfM&DMS), COSA BPM/DMS en BCT Corsa, en op termijn Verseon van Circle. De suite is gebaseerd op open standaarden en voldoet aan de normen op het gebied van elektronische overheid. Op dit moment maken 35 gemeenten gebruik van de suite voor hun digitale dienstverlening.

De gemeentesite van Capelle heeft diverse digitale functionaliteiten. Zo is er het E-loket waar burgers 24 uur per dag en zeven dagen per week terechtkunnen voor onder meer uittreksels, taxatieverslagen WOZ, diverse folders en het online indienen van bezwaarschriften. Ook kunnen inwoners via een chatfunctie hun vragen stellen aan het gemeentelijke informatiecentrum. Daarnaast biedt de website slechtzienden of mensen die moeilijk lezen de mogelijkheid van een voorleesfunctie of extra grote letters.

"Wij feliciteren Capelle aan den IJssel van harte met dit fantastische resultaat", zegt Han Dieperink, hoofddirectielid van Inter Access. "De gemeente heeft de laatste twee jaar veel energie gestoken in het uitbreiden van haar digitale dienstverlening. Dat heeft geleid tot deze eerste plaats. Capelle blijft actief op dit gebied. Zo staat een koppeling gepland tussen de WebNext Midoffice Suite en het documentbeheersysteem Verseon van Circle. Dan kunnen burgers en bedrijven bepaalde dossierstukken terugvinden op hun Persoonlijke Internet Pagina. Daarmee zet Capelle een volgende belangrijke stap op het gebied van elektronische dienstverlening."

Over Inter Access
De vakkundigheid van de ruim 1.100 medewerkers in Nederland en België gecombineerd met onafhankelijk ondernemerschap maken van Inter Access de IT-dienstverlener bij uitstek voor middelgrote en grotere organisaties in de publieke sector, handel, industrie en financiële dienstverlening. Inter Access biedt deze organisaties een totaalaanbod voor ontwerp, realisatie en beheer van hun volledige informatievoorziening.

Voor de lokale overheid is Inter Access een toonaangevende leverancier van innovatieve IT-oplossingen en -diensten bij meer dan honderd gemeenten en diverse intergemeentelijke samenwerkingsverbanden.

Met kerncompetenties rond IBM, Microsoft, Oracle, SAP en open source-technologie ontwikkelt Inter Access effectieve oplossingen voor 'het nieuwe werken', servicegeoriënteerde processen en adaptieve infrastructuren. Deze oplossingen zijn gericht op het creëren van een groter vermogen om te veranderen. Hiervoor ontvangt Inter Access jaar na jaar prestigieuze innovatieprijzen.

Inter Access combineert zekerheid met flexibiliteit en onderscheidt zich door een eigen aanpak waarbij het bedrijf elke dag werkt aan een open en constructieve werkrelatie met zijn klanten. Daardoor ontstaat er ruimte voor verandering, aanscherping en nieuwe inzichten. Voor meer informatie: www.interaccess.nl.




Ingezonden persbericht