Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Steelcase op de bres voor inspirerend werken

Amsterdam, 11 november 2009 - Gistermiddag organiseerde Flevum de bijeenkomst 'The Work Life Balance, your office is where you are!'. Softwaregigant Microsoft en kantoorspecialist Steelcase gaven presentaties over de manier waarop bedrijven het nieuwe werken vorm kunnen geven. De bijeenkomst trok zo'n 70 ondernemers uit het bedrijfsleven in en rond Amsterdam.

De manier waarop we werken verandert. Door nieuwe technologie, de komst van nieuwe generaties op de werkvloer, een toenemende mobiliteit en een veranderende behoefte aan work life balance, veranderen de eisen die aan bedrijven gesteld worden. Microsoft en Steelcase roepen het bedrijfsleven op om voor inspirerende werkomgevingen en -methoden te zorgen. Want inspiratie leidt tot productiviteit, is de overtuiging van beide marktleiders.

Hans van der Meer, marketing manager bij Microsoft signaleert een aantal trends in het werken. 'Kenniswerkers willen één zakelijke wereld, altijd bereikbaar zijn, transparante organisaties en meer waarde voor minder geld', start hij zijn betoog. Vervolgens bespreekt hij de drie onlosmakelijke factoren die hij ziet op de werkvloer: technologie, mensen en de fysieke werkomgeving. De technologie moet het mogelijk maken elkaar op een slimmere manier te ontmoeten, slimmer te vergaderen en slimmer te communiceren. De mensen maken vitaliteit, productiviteit en groei mogelijk.

Wat de fysieke werkomgeving betreft geeft Saskia Boon, workplace consultant bij Steelcase, haar bijdrage. 41 procent van de Europeanen* beschouwt het hebben van een goede work life balance als de belangrijkste parameter voor succes in het werk. Werknemers worden meer mobiel, delen vaker informatie met elkaar, netwerken en weten steeds beter wat ze willen. Het werk wordt hierdoor steeds vaker 'overal en altijd' gedaan, in samenwerking met anderen. De werkomgeving speelt een belangrijke rol in het ondersteunen van die nieuwe manier van werken.

Boon: 'Wij geloven dat mensen beter presteren in een inspirerende werkomgeving. Resultaten komen voort uit de combinatie van mensen, technologie, het bedrijfsproces en de werkruimte. Bedrijven doen er verstandig aan de werkomgeving aan te passen op de manier waarop de organisatie wil werken, nu en in de toekomst.' *Ipsos-onderzoek in opdracht van Steelcase.

---

Over Steelcase
Steelcase helpt personen en bedrijven over de hele wereld effectiever en efficiënter te werken. Het bedrijf doet dit door kennis, producten en diensten te leveren die het mogelijk maken een inspirerende werkomgeving te creëren. Dit wordt bereikt door de integratie van architectuur, meubels en technologie. Steelcase is sinds 1974 wereldwijd marktleider in de kantoormeubelbranche.

Elk Steelcase-product is milieuvriendelijk en duurzaam. Van het ontwerp op de tekentafel tot het einde van de levenscyclus spelen milieuoverwegingen een doorslaggevende rol bij productie, keuze voor stevige materialen, transport, gebruik, en hergebruik. Het bedrijf verwierf met zijn Think stoel in 2006 in de Verenigde Staten het eerste Cradle to Cradle certificaat dat ooit is uitgegeven. Het portfolio van Steelcase bestaat uit interieurarchitectuurproducten, meubelsystemen, technologische producten, stoelen, verlichting en archiveringsgerelateerde producten en diensten. De jaaromzet in het boekjaar 2009 was ongeveer $ 3,2 miljard.

Steelcase en zijn dochterondernemingen werken met dealers op meer dan 850 locaties, hebben fabrieken op meer dan 27 locaties en ongeveer 13.000 werknemers wereldwijd. De Class A Common Stock van de onderneming wordt verhandeld op de New York Stock Exchange onder het symbool SCS. Meer informatie vindt u op www.steelcase.nl.

Over Flevum
Flevum Forum Network biedt network facilities en is een landelijk netwerk dat door middel van zijn uitgebreide jaarprogramma zijn deelnemers intensief ondersteunt bij de versterking en vergroting van hun businessomgeving. Door een hechte interne en externe samenwerking en door optimale communicatie met alle betrokkenen ontwikkelt en implementeert Flevum op maat gesneden netwerkactiviteiten. Flevum heeft een uitgebreid ledenbestand en weet als geen ander bedrijfsdoelstellingen aan elkaar te koppelen. "Kennis is macht" wordt in de 21ste eeuw vervangen door "Kennis delen is kracht", de toekomst is aan de netwerkorganisatie.