Ingezonden persbericht


Persbericht

Houten, 11 november 2009

Anago introduceert nieuwe planningstool voor accountancybranche

Softwareleverancier Anago heeft een nieuwe planningstool voor de accountancybranche ontwikkeld. Deze workforcemanagementoplossing is in samenwerking met Blömer Accountants uit Nieuwegein tot stand gekomen. Met de nieuwe planningstool kan het accountantskantoor nu onder meer met één druk op de knop een capaciteitsoverzicht per medewerker of klant samenstellen en eenvoudig aan elke klant een capaciteitsbehoefte koppelen. Ook standaard componenten, als vakanties, zijn in de nieuwe planningstool gedefinieerd, waardoor het samenstellen van een integrale planning sterk vereenvoudigd is.

Het efficiënt inzetten van uren is een belangrijk element binnen de bedrijfsvoering van een accountantskantoor. Het inplannen van medewerkers en werkzaamheden is geen statisch proces. Tot voor kort werd de planning bij Blömer Accountants, voor 400 klanten en 60 medewerkers, handmatig in een spreadsheet gemaakt en bijgehouden. Dit was een eenvoudige oplossing waarbij een accountmanager de gehele planning moest doornemen om erachter te komen waar de werkzaamheden voor zijn klanten gepland stonden. De mogelijkheid om per klantverantwoordelijke een overzicht te maken van de werkzaamheden bestond niet. Deze inefficiënte manier van werken kostte Blömer Accountants onnodig veel tijd en geld.

Met de nieuwe planningstool van Anago is Blömer Accountants nu in staat met één druk op de knop een capaciteitsoverzicht per medewerker of klant op te vragen, wat eerder ondenkbaar was. Per medewerker kan eenvoudig een aparte planning worden gemaakt en aan elke klant kan een capaciteitsbehoefte gekoppeld worden. Deze wordt dan elk jaar automatisch verwerkt in de conceptplanning voor dat jaar. In de planningstool zijn ook standaard componenten gedefinieerd, waaronder ook interne activiteiten als vakanties, wat het samenstellen van een planning sterk vereenvoudigd heeft. Ook is een koppeling met het bestaande ERP-systeem van Blömer Accountants gemaakt. Nieuwe klanten worden in het systeem ingevoerd en hieraan worden direct projecten gekoppeld zodat uren verantwoord en gefactureerd kunnen worden. Deze gegevens komen direct beschikbaar in de planningstool van Anago zodat hier eenvoudig resources aan gekoppeld kunnen worden. Dit geeft Blömer Accountants de zekerheid dat alle klanten ook daadwerkelijk ingepland worden. De belangrijkste overall verbetering is dat met de nieuwe planningstool van Anago de planning vanuit verschillende invalshoeken toegankelijk is.

Edwin Boersen, partner bij Blömer Accountants, over de nieuwe planningstool: "Het was niet eenvoudig goede planningssoftware voor ons kantoor te vinden. Een van onze specifieke wensen was dat we met één druk op de knop de planning van een specifieke medewerker in een bepaalde periode konden inzien. Ook moest het redelijk snel geïmplementeerd kunnen worden. Met deze wensen in het achterhoofd zijn we bij Anago uitgekomen. Zij hebben adequaat invulling gegeven aan het totale ontwikkelingstraject, vanaf het opstellen van het pakket van eisen tot het overzetten van de bestaande database in de nieuwe software."

-----------------------------------------------




Ingezonden persbericht