Ingezonden persbericht


Geachte redactie,

Op 12 en 13 november word in Amersfoort het tweedaags business event 'Game in the City' gehouden. Het event biedt, naast de uitreiking van de Dutch Game Awards, een inspirerend congressprogamma en masterclasses waarbij de bezoeker wordt verleid om op een andere manier tegen games, communicatie en ondernemen aan te kijken. Games beperken zich immers allang niet meer tot de traditionele schiet- en race spelletjes, maar hebben zich ontwikkeld tot een efficiënt platform voor communicatie en informatieoverdracht. Zowel B2C als B2B.

Meer informatie over Game in the City / Dutch Game Awards treft u op http://www.gameinthecity.nl. Mocht u aanvullende informatie over een van de onderwerpen of over de Dutch Game Award willen ontvangen, of aanwezig willen zijn op het congres of tijdens het Award Diner, neemt u dan even contact met ons op.

Hartelijke groet,

Paul van Heel

Persbericht, 14 oktober 2009

Games zijn serious business in zorg, onderwijs en bedrijf Game in the City, De Verleiding, 12 - 13 November Wagenwerkplaats Amersfoort

Games zijn allang niet meer voorbehouden aan jongeren. Het grote aantal inzendingen voor de Dutch Game Awards categorie 'Serious Gaming' maakt duidelijk dat gametechnologie ook in zorg, onderwijs en bedrijfsleven voor verrassende concepten én aansprekende resultaten kan zorgen.

Op 12 en 13 november vindt in Amersfoort (Wagenwerkplaats) het tweedaagse business event Game in the City plaats. Game in the City verkent innovatieve toepassingen en toepassingsmogelijkheden van gametechnologie en gamedesign in andere domeinen. Dit jaar ligt de focus op thema's als Zorg & Welzijn, Sociale Netwerken, Marketing en Design.

Het evenement biedt een inspirerend congresprogramma met internationale keynote speakers, presentaties, workshops en masterclasses op het kruisvlak van media, marketing en business. Daarnaast is Game in the City ook dit jaar het podium voor de uitreiking van de Dutch Game Awards, dé Oscar voor door Nederlandse game developers ontwikkelde games.

Op het programma staan onder meer:

Keynotes van:

* Youdagames, tweevoudig Award winnaar tijdens de Dutch Game Awards 2008 vertelt hoe zij als Hilversums bedrijf zich in een internationale markt profileren en hun merk wereldwijd weten neer te zetten.
* Nils-Holger Henning, CCO van Bigpoint uit Duitsland. Bigpoint is een van de snelst groeiende online portals die gratis spelletjes biedt waar je samen of tegen elkaar kunt spelen (Massive Multiplayer Online Games).

Presentaties en paneldiscussies rondom de thema's:
* Dutch Design, Samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht laten we zien hoe Dutch Design zorgt voor bijzondere games die met hun verschijningsvorm een groot publiek verleiden tot spelen. Verschillende ontwikkelaars van topgames, zoals Star Defense en Rocket Riot, vertellen over hun ervaringen. Ook nieuwe ideeën zoals Hollandia komen aan bod.
* Sociale Netwerken en Games: Niets is zo verleidelijk als samen met vrienden gamen. Hyves, Facebook en Netlog, sociale netwerken met veel leden, zien dat games een steeds belangrijker onderdeel vormen van hun netwerk. Ze bieden kansen om merk en product te promoten, maar ook om direct geld te verdienen. Daarnaast staat de gamewereld ook niet stil en zien we dat de sociale elementen in online games steeds belangrijker worden.
* iZovator/iMMovator Zorg - Media Café

* Zorg en games, je zou denken dat het alleen iets is om zieke kinderen af te leiden. In deze sessie laten we zien dat de toepassingen veel breder zijn. Ouderen en mensen met beperkingen worden ook verleid om in beweging te komen. Games bieden voordelen in termen van kosten en efficiency. Hier liggen voor allerlei partijen kansen om mee te doen en snel stappen te maken. Nieuwe combinaties van game ontwikkelaars en zorginstellingen kunnen innovaties versnellen en nieuwe doelgroepen plezier en zorg tegelijk bieden.
* Van Merk naar Game: Merken verleiden. De consument kiest op basis van zijn beeld en beleving van een merk. Merken hebben ook een sterke relatie met games. De topgames vormen een merk op zichzelf. Anderzijds zie je ook bestaande merken gebruik maken van games als nieuw medium. In deze sessie hoor je alles over het proces "van Merk tot Game" van bijvoorbeeld bestaande bordspellen zoals Rummikub tot tv-series als Galactik Football.

Verder zal Ilja Linnemeijer van PriceWaterhouseCoopers op basis van het onderzoek 'Entertainment & Media Outlook towards 2011' meer vertellen over de veranderende rol van Games in de mediamix.

Taskforce Innovatie presenteert de resultaten van een GameJam. Hierin hebben drie teams van gameontwerpers in samenwerking met het Utrechts Medisch Centrum gedurende 1 weekend verschillende zorggerelateerde spelconcepten ontwikkeld.

Masterclasses voor Young Professionals en Studenten Speciaal voor Young Professionals en studenten organiseert Game in the City masterclasses in samenwerking met Dutch Game Garden. De Masterclasses worden gehouden op 13 november tussen 9:30 en 16.00 uur met aansluitend een borrel. Er zijn twee tracks met elk vier sessies. Start, lunch en borrel zijn gezamenlijk. Micha van der Meer (CEO van gamestudio White Bear) verzorgt de opening. Aansluitend kun je kiezen voor Masterclasses van onder meer:
* Floris Kooij (Senior Designer, Guerrilla Games)
* Eljo Bosman (Creative Director /Founder, Soepel)
* Yorick Goldewijk, Tuur Hendrikx (Founders Sonic Picnic)
* Maurice Sibrandi (Lead programmer Codeglue)

* Olivier Oosterbaan (Advocaat, Create Law)

* Richard Hazenberg (CEO/Founder, Lunaforte)

* Reinout te Brake (strategist & founder MMO Life)
* Jurrie Hobers (Vice President,Sales & Marketing, Codemasters Benelux)

Verder zal het gedurende dag mogelijk zijn om, onder begeleiding van Tom Pearce (Practical Music) zelf geluidseffecten te maken voor een game.


Deelname aan Game in the City
Inschrijven voor de verschillende congresonderdelen kan via http://www.gameinthecity.nl
Deelname aan het congres en de verschillende masterclasses is gratis. Wel wordt een bijdrage in de cateringkosten gevraagd.

Game in the City
Game in de City (http://www.gameinthecity.nl) is een tweedaags business event voor professionals uit het bedrijfsleven, de overheid, zorg, onderwijs en studenten. Het event biedt een inspirerend congresprogramma met internationale keynote speakers, presentaties, workshops en masterclasses op het kruisvlak van media, marketing en business. Het programma verkent innovatieve toepassingen en toepassingsmogelijkheden van gametechnologie en design in andere domeinen. Dit jaar ligt de focus op thema's als Zorg & Welzijn, Sociale Netwerken, Marketing en Design. Game in the City wordt gehouden in Amersfoort op 12 en 13 november.

Game in the City is een initiatief van Amersfoort Creatieve Stad en wordt georganiseerd in samenwerking met kennis- en netwerkpartners als Immovator, Syntens, Dutch Games Association, Dutch Game Garden, NLGD Festival of Games en CCAA. Game in the City wordt gesponsord door Gemeente Amersfoort, Provincie Utrecht en de Europese Unie.

Disclaimer & Spamnotice
Dit persbericht is verzonden door heelHELDER | duidelijkheid in communicatie te Amersfoort. De inhoud van dit bericht is voor de verantwoordelijkheid van onze opdrachtgever. U ontvangt dit bericht vanwege uw aanmelding voor de Perslijst (www.deperslijst.com) of persoonlijke aanmelding voor de heelHELDER | mediaservices.

Mocht u toezending niet langer op prijsstellen, dan kunt u zich afmelden via: deze link.

Powered by PHPlist2.10.4, © tincan ltd