ImmobilienScout24 kiest voor Nedstat
Berlijn, 12 november 2009 - ImmobilienScout24, de toonaangevende
onroerend goed portal op het Duitstalige internet, heeft voor Nedstat
gekozen om het online aanbod te analyseren en optimaliseren, inclusief
de mobiele portals. Door het inzetten van de enterprise solution
Sitestat verbetert Immobilienscout24 haar online marketing,
gebruiksvriendelijkheid en aanbod aan eindgebruikers, makelaars en
advertising partners.
ImmobilienScout24 is Duitsland's grootste onroerend goed portal, met
meer dan 1,2 miljoen onroerend goed aanbiedingen en ruim 4 miljoen
bezoekers per maand. Potentiële kopers kunnen kiezen uit portfolio's
van meer dan 95.000 zakelijke en particuliere verkopers en snel en
eenvoudig een woning of pand naar wens vinden. Adverteerders zoals
banken, verhuisbedrijven of verzekeraars kunnen waardevolle leads
genereren via gerichte advertenties.
Met behulp van Sitestat verricht ImmobilienScout24 uitgebreide traffic
analyses van alle doelgroepen. De geïntegreerde LIVE SEGMENTATION
functionaliteit maakt het mogelijk om real time in te zoomen op
specifieke gebruikergroepen en hun gedrag. Focuspunten zijn het
monitoren van campagneprestaties en analyse van de
gebruiksvriendelijkheid van de verschillende website secties. Door
middel van experimenten en integratie met business intelligence
systemen en online marketing applicaties wordt de targeting van
content en campagnes geoptimaliseerd.
"Internet is het belangrijkste kanaal voor het zoeken naar onroerend
goed. Als leider op de Duitse online markt biedt ImmobilienScout24
alle gebruikers een duidelijke meerwaarde - voor zowel het zoeken als
het aanbieden van onroerend goed. Sitestat stelt ons in staat om onze
portal aan te passen aan de wensen van onze klanten. We zijn daardoor
in staat de klanttevredenheid op een zeer hoog niveau houden en
aanbieders te helpen het aantal gesloten contracten te verhogen", zegt
Thomas Koschel, Director Reporting van ImmobilienScout24.
Na een uitgebreid selectieproces en een testfase van meerdere maanden
heeft ImmobilienScout24 gekozen voor de enterprise solution van
Nedstat. Dankzij de nauwe samenwerking, de geavanceerde mogelijkheden
van de tool en de grote flexibiliteit tijdens de ontwikkeling van
nieuwe functionaliteiten, bleek Nedstat de meest geschikte partner
voor ImmobilienScout24.
De onlangs gelanceerde Sitestat Report Builder biedt meer dan 100
gebruikers bij ImmobilienScout24 de gewenste flexibiliteit voor het
genereren en op maat maken van analyses. Met de mogelijkheid om
metrics en dimensies naar wens te combineren en data uit
bedrijfsdatabases toe te voegen, kunnen rapportages volledig worden
afgestemd op de behoeftes en beschikbaar worden gemaakt voor de hele
organisatie. Een ander cruciaal aspect voor ImmobilienScout24 was de
technische prestatie van de Nedstat solution. Uitgebreide load
balancing tests toonden aan dat de Sitestat server architectuur,
gebaseerd op de nieuwste cluster technologie, in staat is om grote
hoeveelheden data te verwerken op zeer hoge snelheid.
About ImmobilienScout24
ImmobilienScout24 is Duitsland's grootste marktplaats voor onroerend
goed. Met meer dan 4 miljoen unieke bezoekers per maand is de website
de best bezochte onroerend goed portal op het Duitstalige internet.
Iedere maand vinden meer dan 150 miljoen virtuele bezichtigingen
plaats op de portal. ImmobilienScout24 biedt per maand ruim 1.2
miljoen verschillende objecten aan. Het bedrijf is gevestigd in
Berlijn en heeft meer dan 400 medewerkers. ImmobilienScout24 is
onderdeel van de Scout24 Groep, wiens aanbod door ruim 8 miljoen
mensen wordt gebruikt. Naast ImmobilienScout24 zijn ook de portals
AutoScout24, ElectronicScout24, FinanceScout24, FriendScout24,
JobScout24, TravelScout24 en Jobs.de onderdeel van de Scout24 Groep.
Scout24 is onderdeel van de Deutsche Telekom Groep.
Nedstat