Nedstat

ImmobilienScout24 kiest voor Nedstat

Berlijn, 12 november 2009 - ImmobilienScout24, de toonaangevende onroerend goed portal op het Duitstalige internet, heeft voor Nedstat gekozen om het online aanbod te analyseren en optimaliseren, inclusief de mobiele portals. Door het inzetten van de enterprise solution Sitestat verbetert Immobilienscout24 haar online marketing, gebruiksvriendelijkheid en aanbod aan eindgebruikers, makelaars en advertising partners.

ImmobilienScout24 is Duitsland's grootste onroerend goed portal, met meer dan 1,2 miljoen onroerend goed aanbiedingen en ruim 4 miljoen bezoekers per maand. Potentiële kopers kunnen kiezen uit portfolio's van meer dan 95.000 zakelijke en particuliere verkopers en snel en eenvoudig een woning of pand naar wens vinden. Adverteerders zoals banken, verhuisbedrijven of verzekeraars kunnen waardevolle leads genereren via gerichte advertenties.

Met behulp van Sitestat verricht ImmobilienScout24 uitgebreide traffic analyses van alle doelgroepen. De geïntegreerde LIVE SEGMENTATION functionaliteit maakt het mogelijk om real time in te zoomen op specifieke gebruikergroepen en hun gedrag. Focuspunten zijn het monitoren van campagneprestaties en analyse van de gebruiksvriendelijkheid van de verschillende website secties. Door middel van experimenten en integratie met business intelligence systemen en online marketing applicaties wordt de targeting van content en campagnes geoptimaliseerd.

"Internet is het belangrijkste kanaal voor het zoeken naar onroerend goed. Als leider op de Duitse online markt biedt ImmobilienScout24 alle gebruikers een duidelijke meerwaarde - voor zowel het zoeken als het aanbieden van onroerend goed. Sitestat stelt ons in staat om onze portal aan te passen aan de wensen van onze klanten. We zijn daardoor in staat de klanttevredenheid op een zeer hoog niveau houden en aanbieders te helpen het aantal gesloten contracten te verhogen", zegt Thomas Koschel, Director Reporting van ImmobilienScout24.

Na een uitgebreid selectieproces en een testfase van meerdere maanden heeft ImmobilienScout24 gekozen voor de enterprise solution van Nedstat. Dankzij de nauwe samenwerking, de geavanceerde mogelijkheden van de tool en de grote flexibiliteit tijdens de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten, bleek Nedstat de meest geschikte partner voor ImmobilienScout24.

De onlangs gelanceerde Sitestat Report Builder biedt meer dan 100 gebruikers bij ImmobilienScout24 de gewenste flexibiliteit voor het genereren en op maat maken van analyses. Met de mogelijkheid om metrics en dimensies naar wens te combineren en data uit bedrijfsdatabases toe te voegen, kunnen rapportages volledig worden afgestemd op de behoeftes en beschikbaar worden gemaakt voor de hele organisatie. Een ander cruciaal aspect voor ImmobilienScout24 was de technische prestatie van de Nedstat solution. Uitgebreide load balancing tests toonden aan dat de Sitestat server architectuur, gebaseerd op de nieuwste cluster technologie, in staat is om grote hoeveelheden data te verwerken op zeer hoge snelheid.

About ImmobilienScout24
ImmobilienScout24 is Duitsland's grootste marktplaats voor onroerend goed. Met meer dan 4 miljoen unieke bezoekers per maand is de website de best bezochte onroerend goed portal op het Duitstalige internet. Iedere maand vinden meer dan 150 miljoen virtuele bezichtigingen plaats op de portal. ImmobilienScout24 biedt per maand ruim 1.2 miljoen verschillende objecten aan. Het bedrijf is gevestigd in Berlijn en heeft meer dan 400 medewerkers. ImmobilienScout24 is onderdeel van de Scout24 Groep, wiens aanbod door ruim 8 miljoen mensen wordt gebruikt. Naast ImmobilienScout24 zijn ook de portals AutoScout24, ElectronicScout24, FinanceScout24, FriendScout24, JobScout24, TravelScout24 en Jobs.de onderdeel van de Scout24 Groep. Scout24 is onderdeel van de Deutsche Telekom Groep.