Autoverhuur en reisbureaus werken aan een gezamelijke toekomst

12/11/2009 14:33

Cardelmar

Autoverhuurder CarDelMar timmert sinds september hard aan de weg om zichzelf en haar product onder de Nederlandse reisagenten te promoten. Tot op heden zijn door het salesteam al meer dan 150 reisbureaus bezocht.

CarDelMar wil de reisagent duidelijk helpen bij de verkoop van autohuur in het reisbureau. Roosloot: 'Onder sommige reisagenten heerst nog altijd angst om tijdens het verkoopgesprek over een huurauto te beginnen. Dat is jammer, want hiermee kunnen zij juist hun toegevoegde waarde naar de klant tonen.'

Door de krapte op de autohuurmarkt, die afgelopen zomer duidelijk merkbaar was, is het verstandig als reisagenten hun klanten al in een vroegtijdig stadium, dus bij boeking van de reis, op de mogelijkheden van een huurauto wijzen. Reisagenten vinden dat soms wat opdringerig overkomen, maar uiteindelijk geven ze met het vastleggen van die huurauto de klant wél een garantie. Namelijk dat de klant straks daadwerkelijk over die auto kan beschikken'. Mocht een klant de huurauto toch nog niet willen vastleggen in het reisbureau, dan kunnen reisagenten de klant de speciale info-flyer van CarDelMar meegeven. Roosloot: 'Op deze flyer staat een code, waarmee de klant in een later stadium via onze site de huurauto alsnog kan reserveren. Bovendien ontvangt hij dan nog eens euro 5 korting op de huurprijs. Bij de reservering kunnen wij -aan de hand van de code die de klant moet invullen op onze site en de speciale agentuurcode die is gerelateerd aan de flyer- exact traceren via welk reisbureau deze klant bij ons terecht is gekomen. Ondanks dat de klant dan weliswaar rechtstreeks bij ons boekt, ontvangt het reisbureau van ons de gebruikelijke commissie'.

Hoewel de Nederlandse markt al twee grote spelers op het gebied van autohuur kent -Holidaycars.com en Sunny Cars- ziet Roosloot nog genoeg kansen voor CarDelMar. 'We willen zowel met de zelfstandige reisbureaus, als de grote en kleinere ketens samenwerken. Daar is absoluut ruimte voor, want de markt in Nederland is in mijn ogen nog niet verdeeld. Gezien onze ervaringen in Duitsland, waarbij wij inmiddels na 3 jaar al met zo'n 4.000 reisbureaus succesvol samenwerken, en de vele voordelen die wij de reisagent kunnen bieden, verwacht ik dat wij in Nederland absoluut voet aan de grond kunnen krijgen.'

'Tijdens deze bezoeken worden vooral onze service en de aantrekkelijke voorwaarden van onze agentuurovereenkomst benadrukt', stelt Herman Roosloot, manager travel agencies bij CarDelMar. Volgens hem biedt CarDelMar de reisagent diverse voordelen. 'Onze producten zijn eenvoudig via onze site te boeken en reisagenten ontvangen van ons een aantrekkelijke commissie.Daarnaast hanteren wij een flexibel provisiemodel, waarbij de reisagent de kans heeft om zelf zijn provisie te bepalen door bijvoorbeeld op de prijs van de huurauto nog een eigen marge te zetten van tot 20% extra. Juist in deze tijd is dat een aantrekkelijke optie, want uiteindelijk kan dit het reisbureau meer omzet opleveren.'





http://www.cardelmar.nl

http://www.nfgv.nl