Gemeente Harderwijk


Gebiedsgerichte structuurvisie Zuidelijke stadsrand

12/11/2009

Structuurvisie

Aan de rand van Harderwijk ligt een gebied waar toekomstige ontwikkelingen mogelijk zijn. Om te kijken wat er nu mogelijk is, maakt de gemeente een structuurvisie. Een structuurvisie is een ruimtelijke visie op een gebied voor de middellange en lange termijn. Daarin zijn de hoofdlijnen van de ontwikkeling en de hoofdzaken van het beleid aangegeven. De visie heeft ook een communicatiefunctie. Ze is een aanleiding om de dialoog tussen bestuur, bevolking, bedrijfsleven, instellingen, organisaties en andere overheden gaande te houden. Zij schept een basis voor intensieve samenwerking met al deze partijen. De visie maakt besluiten van de gemeentelijke overheid beter voorspelbaar.

Waarom


* Omdat we vanuit een totaalbeeld willen bekijken waar in het gebied veranderingen en vernieuwingen nodig zijn en wat daarbij onze prioriteiten zijn.

* Omdat we een heldere, gezamenlijk gedragen koers willen uitzetten voor onze beslissingen voor de toekomst.

Waar

Om welk gebied gaat het nu precies? Het plangebied Zuidelijke stadsrand ligt oostelijk vanaf de Oranjelaan tussen de A 28, Ceintuurbaan en de N302 tot aan de kruising van de A28 en de N302. Daarbij aansluitend het terrein rondom de Eekhoornlaan, het terrein van het Bouw & Infrapark, het terrein dat ten zuiden ligt van de Ceintuurbaan vanaf de Harderwijkerweg tot aan Recreatiepark Ceintuurbaan en tot slot aan de oostkant ten noorden van de A28 het gebied rondom de Zandlaan.

Meedenken

De gemeente hoort graag van u welke problemen/knelpunten er zijn en welke ideeën u heeft over dit gebied. Natuurlijk heeft de gemeente zelf ook nagedacht over wat er in dit gebied mogelijk is, maar uw mening is daarbij nodig. Op 13 oktober is een startbijeenkomst gehouden met bewoners en belanghebbenden van het gebied. Daar is ook gesproken over bovenstaande. Graag wil de gemeente uw voorstellen en ideeën horen die verrijkend kunnen zijn voor de ontwikkeling van dit gebied. Let wel, het gaat om wat er in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn in hoofdlijnen in dat gebied en niet om concrete ontwikkelingen op korte termijn.