Twenga : Kerstcadeaus 2009: niet te saai, niet te sexy

48% van de Nederlandse en 51% van de Europese internetgebruikers wenst geen stropdas of sjaal te ontvangen…. maar is eveneens niet bereid een erotische gadget te accepteren!

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20091112 --

In haar jaarlijkse onderzoek omtrent de kerstcadeaus, heeft Twenga, de omvangrijkste online shopping zoekmachine, de internetgebruikers gevraagd welke cadeaus zij juist niet wensen te ontvangen voor Kerst. De “standaard” cadeaus worden niet meer gewaardeerd: een meerderheid van de mannen en vrouwen (48%) wil noch een stropdas voor de man, noch een sjaal voor de vrouw. Ook de traditionele geparfumeerde kaars is verre van een geschikt cadeau volgens 30% van de ondervraagden.

Wil dit zeggen dat de Nederlanders openstaan voor avontuurlijke cadeaus? Niet helemaal: 46% is van mening dat een sex toy of andere erotische gadget niet onder de kerstboom thuishoort.

Veel klassiekers als huishoudelijke apparaten, boeken, parfum, bonbons en zelfs geld blijven goede keuzes volgens de Nederlanders en eveneens volgens de gemiddelde Europeaan. Opvallend is dat 37% van de Duitsers liever geen huishoudelijke apparaten ontvangt met Kerst, in vergelijking tot 18% van de Nederlanders.

Welk type product wenst u niet te ontvangen als kerstcadeau?

    Duitsland   Frankrijk   Italië   Nederland   Spanje   Verenigd-Koninkrijk   Totaal
Stropdas of sjaal 54% 59% 46% 48% 62% 36% 51%
Sex toy of erotische gadget 45% 44% 48% 47% 42% 45% 45%
Geparfumeerde kaars 36% 36% 34% 30% 36% 33% 34%
Huishoudelijke apparaten 37% 19% 11% 18% 22% 18% 21%
Bonbons 21% 14% 17% 19% 18% 10% 17%
Boek 19% 16% 11% 8% 16% 11% 14%
Parfum 21% 10% 17% 12% 11% 16% 14%
Cadeaubon 18% 7% 7% 8% 18% 8% 11%
Geld 19% 9% 11% 22% 10% 7% 13%
Anders 2% 1% 2% 5% 1% 3% 2%
Geen mening 8% 7% 3% 8% 7% 8% 7%

Bron: 3027 ondervraagden

Methodiek

Is de financiële crisis voorbij of beïnvloedt deze eveneens de kerstinkopen van dit jaar? Om een antwoord te krijgen op deze vraag heeft Twenga aan 3000 Europese internetgebruikers de vraag gesteld wat hun budget zal zijn voor de eindejaarsfeesten en hoe zij dit denken te besteden. Het onderzoek is uitgevoerd door Novamétrie in de vorm van een representatieve steekproef onder 3027 Europese internetgebruikers in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk in de periode van 6 tot en met 13 oktober 2009.

Over Twenga

Twenga.nl is een shopping zoekmachine, prijsvergelijker en koopwijzer in één. Miljoenen internetgebruikers vinden dankzij Twenga.nl de door hun gezochte producten tegen de laagste prijs, bij de webwinkel van hun keuze. Met haar unieke Crawl-technologie indexeert Twenga automatisch alle online productaanbiedingen van webwinkels uit 13 verschillende landen, presenteert deze op haar website en biedt haar gebruikers op deze manier een eenvoudige zoekmethode en een omvangrijke productvergelijking. Twenga.nl is dan ook de omvangrijkste prijsvergelijker op het Internet. Alle zoekresultaten worden op Twenga.nl objectief weergegeven, onafhankelijk van eventuele partnerprogramma’s met bepaalde webwinkels. Meer informatie op www.twenga.nl

Twenga is opgericht in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès. Op dit moment is Twenga actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Polen, Brazilië, Rusland en de Verenigde Staten. Twenga biedt meer dan 160 miljoen productaanbiedingen van meer dan 70.000 webwinkels wereldwijd. In augustus 2009 bezochten meer dan 21 miljoen internetgebruikers de Twenga websites.

Meer informatie op www.twenga.nl

CONTACT:
Perscontact
Nicolas FAGET
00 33 1 58 65 20 17
nfaget@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
00 33 1 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com