Ingezonden persbericht


Persbericht:

Amersfoort, 11 november 2009

internationale sprekers en innovatieve gamestoepassingen verleiden ruim 700 professionals

Op 12 en 13 november 2009 wordt in Amersfoort voor de tweede keer het business evenement Game in the City georganiseerd. Thema dit jaar is 'De Verleiding'. Tijdens het congres zullen tevens de Dutch Game Awards worden uitgereikt.

Over aandacht voor het evenement Game in the City valt niet te klagen. Ruim 700 professionals en studenten schreven zich in om aanwezig te kunnen zijn bij het business evenement.

Wie denkt dat Game in the City alleen om simpele schiet- en racespelletjes draait zit er naast. Bij de tweede editie van Game in the City ligt de focus vooral op de samenloop van Games en Business. Het congres laat aan de hand van een aantal succesvolle businesscases zien dat domeinen zoals Marketing en Gezondheidszorg ook kunnen profiteren van games.

De Dutch Game Awards zullen donderdagavond tijdens een feestelijk Awards Dinner worden uitgereikt. De Dutch Game Awards zijn de prijzen voor de beste games van Nederlandse bodem. De lijst genomineerden bevat echter zoveel internationale succesnummers, dat het een wereldwijde verkiezing lijkt. Zo behoren onder andere Killzone 2 en Overlord 2 tot de genomineerden.

Inspirerende sprekers als Peter Molyneux (directeur Microsoft Game Studios) zullen aanwezig zijn op het evenement. Molyneux dankt zijn faam vooral aan het ontwikkelen van immens populaire games als Dungeon Keeper, Black&White en Fable. Ook Philip Reisberger (CEO Big Point) behoort tot de grote namen op het evenement. Het Duitse bedrijf Big Point creëerde de uiterst populaire website Bigpoint.com waarop bezoekers gratis online games kunnen spelen. Studenten uit het hele land komen op de tweede dag van het evenement af. Dit deel staat in het teken van verschillende masterclasses. De masterclasses worden gegeven door professionals uit de game industrie. Een van deze classes is de masterclass 'Dankzij de iPhone maken wij geen iPhone games' van Lunaforte. Meer dan 30 bedrijven laten in een opvallende setting zien wat zij doen met nieuwe media en games tijdens de marktplaats op 12 november. In de oude werkwagenloods zullen treinwagons, een retro caravan en een Volkswagen busje als decor dienen. Geef je ogen de kost, maak kennis met de bedrijven door in een van de retro voertuigen te stappen en laat je verrassen op de marktplaats van Game in the City 2009 - De verleiding.

Meer informatie over Game in the City is te vinden op http://www.gameinthecity.nl/2009

over Game in the City - de verleiding

Game in de City (http://www.gameinthecity.nl) is een tweedaags business event voor professionals uit het bedrijfsleven, de overheid, zorg, onderwijs en studenten. Het event biedt een inspirerend congresprogramma met internationale keynote speakers, presentaties, workshops en masterclasses op het kruisvlak van media, marketing en business. Het programma verkent innovatieve toepassingen en toepassingsmogelijkheden van gametechnologie en design in andere domeinen. Dit jaar ligt de focus op thema's als Zorg & Welzijn, Sociale Netwerken, Marketing en Design. Game in the City wordt gehouden in Amersfoort op 12 en 13 november.

Game in the City is een initiatief van Amersfoort Creatieve Stad en wordt georganiseerd in samenwerking met kennis- en netwerkpartners als Immovator, Syntens, Dutch Games Association, Dutch Game Garden, NLGD Festival of Games, CCAA en Games vakblad Control. Game in the City wordt gesponsord door Gemeente Amersfoort, Provincie Utrecht en de Europese Unie.

http://www.gameinthecity.nl
info@gameinthecity.nl