Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Philips Consumer Lifestyle wint IBM Cognos Performance Management Award 2009 Wereldwijd planning- en forecastingproces geoptimaliseerd met IBM Cognos Planning

Amsterdam, 12 november 2009 - IBM heeft de IBM Cognos Performance Management Award 2009 toegekend aan Philips Consumer Lifestyle. De award werd uitgereikt tijdens IBM Cognos Performance 2009. De tiende editie van IBM's jaarlijkse Business Intelligence en Performance Management event voor eindgebruikers vond gisteren plaats in de Meervaart in Amsterdam. Philips Consumer Lifestyle ontving de award voor de zeer succesvolle inzet van IBM Cognos Planning.

De jaarlijkse Performance Management Award reikt IBM uit aan organisaties die op een uitzonderlijke wijze invulling geven aan de sturing van hun organisatie. Veelal hebben zij een verandering doorgevoerd door veranderende marktomstandigheden, het hoofd geboden aan uitdagingen zoals strategische turn around of processen weten te verbeteren op een uitzonderlijke manier. Dit alles uiteraard ondersteund met een sturings- of beslissingsplatform van IBM Cognos Software.

"Philips Consumer Lifestyle is een sprekend voorbeeld van een organisatie die uitstekend heeft geanticipeerd op de economische crisis. Het bedrijf heeft zijn planning- en forecastingproces sterk geoptimaliseerd met onze oplossingen", zegt country manager Gerlof du Bois van IBM Cognos Software Nederland. Philips Consumer Lifestyle is producent van elektronische lifestyleproducten voor consumenten, zoals de Philips Shaver, de Wake-Up Light en Senseo-koffiezetters. Het bedrijf kent een zeer complex plannning- en forecastingproces met ongeveer 8.000 producten die wereldwijd in de markt worden gezet. Met IBM Cognos Planning heeft het bedrijf wereldwijd een eenduidig planningproces geïmplementeerd. "De marketing- en salesafdelingen van Philips Consumer Lifestyle dienen wereldwijd een planning af te geven voor een volgende periode. Op basis hiervan worden producten geproduceerd en ingekocht. Door gebruik te maken van IBM Cognos Planning is Philips Consumer Lifestyle erin geslaagd de logistiek en voorraadposities tijdig aan te passen aan de veranderende marktomstandigheden. Door de productie te verlagen en de voorraden niet overdadig aan te vullen, heeft het bedrijf ingrijpende kostenbesparingen weten te realiseren", verduidelijkt Gerlof du Bois.

Namens Philips Consumer Lifestyle mocht Eelco van den Akker, Manager Global Logistics - Business planning van Philips Consumer Lifestyle, de IBM Cognos Performance Management Award 2009 in ontvangst nemen. "Ik ben zeer vereerd met de award, het is een erkenning van een interessant en voor Philips Consumer Lifestyle belangrijk project."