Ingezonden persbericht


Van de Scheur Logistiek: sterke groei in e-fulfilmentdiensten Logistiek vernieuwer biedt één jaar e-fulfilmentdiensten en viert dit met lancering webportal

Vianen, 12 november 2009 - Logistiek dienstverlener Van de Scheur Logistiek biedt precies één jaar zijn e-fulfilmentdiensten aan. In het afgelopen jaar is het aandeel van deze diensten sterk gegroeid binnen het portfolio van de logistieke innovator. Op basis van suggesties van klanten is een webportal ontwikkeld. Deze zal Van de Scheur Logistiek begin 2010 lanceren. Webwinkeliers hebben via deze portal nog eenvoudiger toegang tot de diensten van Van de Scheur Logistiek, zoals voor het beheren van voorraden en het logistieke proces.

Veel webwinkeliers lopen tegen capaciteitsgrenzen aan en hebben te weinig kennis om hun logistieke traject en voorraadbeheer efficiënt in te richten. Veel webwinkeliers zijn van een klein bedrijf uitgegroeid tot zeer succesvolle ondernemingen. Wanneer de verkoop groeit, kom je als webwinkelier ook voor steeds grotere logistieke uitdagingen te staan, bijvoorbeeld wanneer de benodigde voorraad niet meer in de bestaande opslagruimte past. Daarnaast is het onbegonnen werk om de verkochte producten nog langer in eigen beheer te vervoeren. Ook staat de telefoon niet meer stil doordat klanten regelmatig de status van hun bestelling willen weten. Voor zowel kleine als grote webwinkeliers die te maken hebben met deze uitdagingen, biedt Van de Scheur Logistiek een complete oplossing op maat.

Een webshop met een eigen logistiek systeem heeft hoge vaste kosten, of er nu honderd orders per maand binnenkomen, of vierhonderd. Van de Scheur Logistiek maakt deze kosten transaction-based, zodat de logistieke kosten flexibel zijn: al naar gelang het aantal geleverde orders. Van de Scheur Logistiek is bekend met alle facetten van het logistieke traject: inslaan, opslaan (indien nodig in een 'secure warehouse'), verpakken (krimpen, sealen, blisteren en stickeren) en bezorgen. Klanten hebben daarbij eenvoudig toegang tot het 'order entry'-systeem dat orders volledig geautomatiseerd verwerkt. Dit systeem is eenvoudig en direct te koppelen aan de webwinkel. Bovendien profiteert de klant van het volumevoordeel dat Van de Scheur Logistiek biedt voor bijvoorbeeld het verpakken van producten. Het bedrijf is een one-stop-shop voor zijn klanten en neemt succesvolle internetondernemers veel werk en zorgen uit handen.

"De webportal die we voor en met onze klanten hebben ontwikkeld, zien wij als een bewijs van onze groei in deze markt", zegt Hanno van de Gronden, Business Development Manager bij Van de Scheur Logistiek. "Er zijn diverse partijen die diensten aanbieden op het gebied van e-fulfilment. Veel van deze bedrijven hebben echter geen achtergrond in de logistiek. Van de Scheur Logistiek beschikt over meer dan vijftig jaar ervaring op dit gebied, waar onze klanten van kunnen profiteren. We stellen geen eisen aan de omvang van een webwinkel. Klein en groot, voor elke webshop hebben wij een oplossing op maat."

####

Over Van de Scheur Logistiek
Van de Scheur Logistiek is een traditioneel familiebedrijf dat met zijn tijd meegaat. Van de Scheur werd in 1956 opgericht door Gijs van de Scheur. In 1966 maakte Gijs van de Scheur de overstap naar Vianen en opende daar een opslag- en distributiebedrijf. Daarmee werden de fundamenten van het huidige bedrijf gelegd, dat sinds 2002 ook bestaat uit een beveiligd warehouse in Lelystad. Met een team van specialisten zorgt Van de Scheur Logistiek voor de uitvoering van alle logistieke uitdagingen. Met de combinatie Logistic Fulfilment, Marketing Fulfilment, Fashion Fulfilment, E-Fulfilment, Value-Added Logistics en High-Service-transport & -logistics heeft Van de Scheur Logistiek het 'one-stop-shopping'-concept in huis. Betrouwbaarheid, efficiëntie, flexibiliteit en transparantie zijn daarbij de uitgangspunten. Voor meer informatie: www.vandescheurlogistiek.nl.




Ingezonden persbericht