Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT-

Rituals gekozen tot Beste Winkelketen
Winnaar Vakjuryprijs 2009

Amsterdam, 12 november 2009 - Rituals mocht de Vakjuryprijs 'Beste Winkelketen' gisteravond in ontvangst nemen tijdens het jaarlijkse ING Retail Jaarprijs Gala. De Retail Jaarprijs is de meest prestigieuze retailprijs van Nederland. De onafhankelijke en professionele Vakjury noemde Rituals "een ijzersterk concept dat staat voor passie, innovatie, creativiteit en design; een sieraad voor de Nederlandse detailhandel."

Oprichter van Rituals, Raymond Cloosterman:"In 2002 wonnen wij al de Innovatieprijs van de Retail Jaarprijs. We zijn ontzettend trots nu, 7 jaar later, de Retail Jaarprijs voor 'Beste Winkelketen' toegekend te krijgen. Deze award stimuleert ons met volle kracht te blijven werken aan het verwezenlijken van onze droom: Rituals uit te bouwen tot een wereldmerk, met eigen winkels, shop-in-shops in luxe warenhuizen & City Spa's op de mooiste plekken ter wereld."

IJzersterk concept & geslaagd ondernemerschap
Doorslaggevend waren voor de jury, samengesteld uit vooraanstaande vertegenwoordigers uit de detailhandel en retaildeskundigen, het gevoerde strategisch beleid en de vernieuwingswaarde van de formule.

Een greep uit het juryrapport: "Het ijzersterke concept biedt topkwaliteit voor een eerlijke prijs. In de afgelopen vier jaar breidde de keten zich uit van 4 naar 100 winkels met aanwezigheid in toonaangevende winkelstraten in onder andere Nederland, Engeland, België, Spanje, Duitsland en Portugal. Rituals maakt van gewone dingen iets bijzonders over de volle breedte van cosmetics. Een assortiment dat zorgvuldig wordt verbreed naar home, spa en yoga. Rituals tintelt in een relaxte atmosfeer en uit alles blijkt dat men houdt van het vak. Het verhaal achter de producten wordt op een indrukwekkende en inspirerende manier verteld. Het personeel is ongekend deskundig, geïnteresseerd en klantgericht. De wijze waarop het concept wordt uitgerold via partnerships met nationale en internationale hotels en luchtvaartmaatschappijen en 250 shop-in-shops in 10 landen getuigt van een gezonde ambitie en geslaagd ondernemerschap."

Rituals in de prijzen
In juni 2009 verkoos Elsevier Raymond Cloosterman al tot Retail Personality van het Jaar. Ook kreeg Rituals internationale erkenning met de nominatie voor de Europese MAPIC Award in de categorie 'Retail success story of the year' (19 november as. wordt hiervan de winnaar bekendgemaakt). In België werd het verwenmerk onlangs ook uitgeroepen tot Beste Retailketen.

Ga voor meer informatie naar: www.rituals.com en http://retailjaarprijs.com/